Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Kastrullhäxan - 15 april 2009 20:28

Min häst är verkligen rolig.


Idag tömkörde jag pållen på förmiddagen. Inget direkt arbete utan la mest på selen för att se om han mindes, och la sen på tömmar och gick bakom (hade ledare fram hela tiden) och slutligen tog vi bort tömmarna och gick en promenad med selen på.


Och selen är ganska illa tilltygad, duger att tömköra med men jag skulle ALDRIG hänga något i den så att den drar något. Vi får se hur djupt vårt körintresse vill gå, om vi ska renovera denna selen eller köpa en annan.


På eftermiddagen hade det kommit upp en så fin trailbana på ridbanan att jag sadlade Herr Gul och provade lite och han sköter sig faktiskt bra. Stjärna fick gå före bland konerna och visa vägen bara.


Sen provade vi grinden. Jag stod först vid sidan om och visade att grinden inte var farlig (för er som inte vet så är "grinden" ett snöre mellan två hinderstöd) och la bla snöret emot honom och han började snart undersöka själv. Duktig häst!

Sen provade jag uppsuttet och han har ju lite svårt att gå sidledes (vi övar på det!) och jag tänkte helt sonika fuska genom att byta hand som jag höll grinden med.

Jumme har ju liksom ingen hals så det är inte svårt att ta snöret över öronen på honom och byta hand. Men när jag skulle göra det tog det emot och när jag släppte snöret föll det inte till marken. Tokhästen hade tagit snöret i munnen och kollade om det gick att äta!!!


Så jag har funderingar på att lära honom lyfta av grinden, gå igenom o lägga på grinden, själv... Hur många dagar tror ni att det tar innan han öppnar grinden i hagen sen? ^^


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards