Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 10 april 2009

Av Kastrullhäxan - 10 april 2009 10:20

Jag åkte till stallet igår och tog in Jum-Jum för natten. Det var redan lite hästar inne, men Jumme stod lugnt i hagen fast både Tymon och Lollo redan hade gått in (Tymon och Lollo är hans närmaste grannar i hagen).

Jag la ifrån mig grinden och väntade på honom när han kom gående emot mig. Trots att jag har grinden helt öppen så är jag inte orolig att han ska smita. Ibland har jag ju nämligen med mig en morot så han är ju rätt nyfiken på mig.

Han gick lugntoch stilla med mig in i stallet och så ställde jag honom på gången och började proceduren med att borsta och tvätta av honom.


Och 99% av tiden stod han faktiskt stilla utan att krafsa med framhoven. Och vi stod en ganska lång stund och bara myste med varann, han är så go min lilla gula häst. =)


Jag vill att ett år går väldigt långsamt, jag har nämligen inte någon lust alls att lämna tillbaka honom.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards