Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Kastrullhäxan - 7 maj 2009 22:08

Visst har det blivit skillnad!?

Visst har han blivit snygg!?

Av Kastrullhäxan - 7 maj 2009 21:56

Jag fick sluta en timma tidigare på jobbet idag så nu sktar jag emot 39- timmars vecka igen.

Vi få väl se vad det blir i slutänden. Jag vet att jag har gjort NÄSTAN 12 timmar hittills i alla fall.


När jag åkte hem såg jag regnbågen och kom då att tänka på gamle Brandy och eftersom jag misstänkte att de gick ute så åkte jag dit.


Först såg de ut som om de sett ett spöke, och kanske var det så att de inte kände igen mig när jag kom med klippt lugg och skinnjacka.

Brandy var nästan på väg att vända och springa därifrån, men så sträckte jag fram handen och pratade med honom och då mindes han mig.

Och Limus mindes att jag brukar ha godis med mig. Tyvärr hade jag inget idag.


Fina pållarna då.

För övrigt kan jag berätta att Jumme har skött sig utmärkt både igår och idag.

Av Kastrullhäxan - 7 maj 2009 11:27

Jag har visst blivit utmanad:


Hur många gånger har du varit kär? *räknar* Om det ska vara "på riktigt" så 3 gånger. Sen har jag någon enstaka förälskelse däremellan.

Favoritgodis: Djungelvrål. Och choklad. Fast mest gillar jag faktiskt glass!

Coolaste stad du har besökt: Vet faktiskt inte
Action eller Skräck? Action. Men det beror också mkt på hur filmen är gjord.
Vill bli när du var liten: Veterinär

När fick du din första kyss: När jag var 13-14 år

Hur var du i mellanstadiet/högstadiet? Blandad kompott kan man nog säga! Jag var lite allt möjligt.

Vad är du beroende av? Läsk.
Dagens roligaste händelse:  Att garaget jag vill ha är ledigt!
Dagens tråkigaste händelse: Att fler var intresserad av mitt tilltänkta garage.

Dagens humör: Trött.

Vilka tv-program följer du? Det är många jag vill se, men sällan som jag hinner.
Vad gillar du mest med dig själv? Att jag alltid gör så got tjag kan. Och att jag börjar inse att jag inte kan bär aupp hela världen ensam. Något får faktiskt någon annan göra också!

Vad gillar du minst? Min prestationsångest.

Vad är det roligaste du vet? Ridning när det verkligen fungerar!
Har du något motto?"Livet är för kort för att kastas bort på någon som ändå inte vill ha en"

Hemlig hobby? Tror faktiskt inte det
Något vi inte vet om dig? Det är det säkert!

Vad ångrar du? Att jag inte gjorde upp med mig själv tidigare.

Vad önskar du? En trevlig långhelg med sambon, fint väder, kanske grilla och en kall cider..
Vad klarar du inte dig utan? Mig själv. =P

Vad gör du helst en vardag? Är i stallet i lugn och ro

Vad gör du helst en lördagskväll? Myser i soffan med sambon. Men IRL så jobbar jag mest då.

Vad har du mest av i din garderob? T-shirtar. Så trist är jag.
Drömjobb? Veterinär.


Jag utmanar: Syrran, Vickan och Baldur!

Av Kastrullhäxan - 7 maj 2009 10:35

Äntligen har jag sovit en hel natt utan att krångla med håret, endera att det kliar eller att man ligger på det när man ska vända sig!


Igår var vi ute med Jumme. För er som inte vet så joggar sambon med oss eftersom han tycker om att motionera (tyvärr kan jag inte göra detsamma eftersom min fot då får totalspunk och slutar att fungera en hel vecka efteråt)

Jag satt upp redan på atsllbacken och dra på trissor- Han gick frivilligt!

Det känns skönt nu när jag vet hur jag ska bete mig och att jag inte behöver vara rädd att han ska kasta av mig, för det är inte det han är ute efter.

Han ska bara skrämmas lite.


Vi red runt Lilla Järvsta och på vägen dit såg vi en snok som ringlade över stigen.

Sambon hoppade högt av förskräckelse eftersom han var alldeles intill den när han såg den.

Ormen ringlade över stigen, nästan precis där sambon stått tidigare och sambon muttrade något om att Jumme smyger fram när han går...

Jag visade sambon var vi hoppat någonstans och passade samtidigt på att visa att Jumme KAN hoppa. Duktiga fin lilla gula häst!


För er som undrar så är utställningen den 4 juli, i Säter.

Vi har ätnkt åka om alla papper hinner bli klara till dess.

Såhär såg pålle ut igår, 6 maj 2009

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards