Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Kastrullhäxan - 10 maj 2009 06:10

Dagen (läs gårdagen) började med att jag vaknade och så kom sambon hem från stallet och berättar att Jumme har rivit ner vattenhinken i natt.

Och inte bara hinken utan HELA fästet hade han slitit loss med skruvar och hela faderuttan.

Jag blev förståss orolig (knäpp-jag ni vet) och skyndar mig iväg.


Hästen har klarat sig helt och hållet, hinken är hel och fästet är helt, och väggen var också hel. Men några skruvar återfann vi aldrig så de har väl tokhästen ätit upp eller nåt. =S


I morse hade allt varit lugn och stilla i alla fall.


Började jobba 18.30 och det var crusing i stan. Gissa om vi har haft bilar i driven eller! Och vad grymt med folk i restaurangen! Vi har sprungit som om det var glödande kol på golvet och vi har kämpat och kämpat och det har faktiskt gått bra.

Men oj, vad trötta vi var när vi väl fick gå hem.

Typiskt nog så slutade glassmaskinen att fungera också, strax efter klockan 22. Något är verkligen inte som det ska med den där maskinen för den låter något hemskt ibland. Men den gör hemskt god glass när den fungerar *slickar mig om munnen*



Trött, ont i fötterna och med en hemsk hemlängtan tar man av sig sina svettiga arbetsskor och byter om till sina privata kläder innan man ska åka hem.


Och vad möts man av om inte detta?! Vad F*N!?

Är det så himla svårt att vända sig om att pissa i buskarna istället för på förardörren på min bil!!!???


Så, när jag vaknar så bör jag planera in en tvättning av bil innan jag ska jobba. Hur jag ska hinna med något sådant är för mig en gåta. Men kanske jag kan få sambon att köra mig till jobbet och han tvättar bilen sen, eller att jag får åka 900 med plåtfälg... Eller det är nog LM-fälg nu, på sommardäcken!

Ja vi får se...


God natt kära bloggläsare!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards