Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Kastrullhäxan - 7 november 2010 18:59

Gahhh vad trött jag blir! Jag ska försöka skriva ut några små bilder från skrivaren, men det minsta måttet som reda är förinställt är för stort. Och tro inte att jag ska få kriva i några egna mått... Nej, då ändrar den tillbaka!


Jag försökte med någon variant (förslaget kom från programmet Paint) och då fick jg ut 5 st papper med olika delar av bilden. Jag hade kunnat klippa isär dem och på det viset fått ett pussel! Värdelöst!


Den här helgen hade jag inet planerat ett endaste dugg. En kollega frågade mig i fredags vad jag skulle göra i helgen och jag sa att jag skulle vara hemma och sova. Kollegan tyckte att jag var tokig, man vilade ju inte på helgerna. Men jo... Jag har ju aldrig tid att vila i veckorna så då får jag försöka ta tillvara på helgerna.

Fast vanligtvis har jag ju några träningar eller tävlingar inbokade, men inte denna helg.


Men vad har jag då gjort?

I fredags, direkt efter jobbet, traskade jag in på ÖB för att köpa papper till skrivaren. Jag skulle ju skriva ut alla Tävlingsreglementen.

Jag handlade för sammanlagt 456 kr eller nåt sånt. Det blev papper, fotopapper, en miniräknare (Gud vet var våran tagit vägen), en häftapparat, klistermärken och Post-it lappar.

Sedan var jag bara hem hit och bytte om innan det var dags att sticka iväg och fixa hästen och grejj. Därefter hämtade jag sambon och vi åkte till Fältis för Grönt kort kurs. Det blev en sen fredagkväll...

Och igår då...? Jag sov förvisso en stund längre än vad jag gör till vardags, men sedan åkte jag till Hööks och köpte ett nytt shabrak och hästgodis och lite "reservdelar" (fast det var egentligen inte alls några resevdelar utan mer tillbehör) till Jum-Jums ena täcke där bakre gjorden envisas med att trilla av.

Därefter var vi in på Dollarstore och där råkade vi hitta två lampetter, så himla snygga! De hänger numera i vårt sovrum. Jag verkligen älskar dem!

Sedan var det bara att åka hem, snabbt packa upp och ta en macka innan vi drog till stallet och tog en kvällstur. Hårt, kallt och halt var det men annars en mysig tur. Jum-Jum skötte sig kanon. Han gillar när min sambo promenerar med oss.

Behöver jag säga att det blev sen middag för oss? Jag höll på att hungra ihjäl!

Men gudars vad gott det blev! Ugnsstekt falukorv och potatismos!

Svärmor dök upp och fick en portion också.

Slutligen duschade jag och somnade sen nästan med en gång.


Och idag har inte varit bättre, Dollarstore igen, Rusta och IKEA. Jag vill nog inte veta vad eländet kostade! Men nu har vi i alla fall nya lampskärmar, en ny byrå i sovrummet och en himla massa fotopapper. Vi köpte också en spegel till sovrummet och en ram som jag nu alltså ska försöka skriva ut bilder till...


Nästa vecka är nästan lika fullproppad för mig. Onsdag ska jag på utbildning och då ska jag åka tåg till Uppsala. Så tanken är att jag ska ta bilen ner på stan och så hämtar sambon upp den där... Torsdag är det också utbildning men då åker jag buss till stationen och på fredag ska jag skriva provet för Grönt kort. Lördag är det tävling i Ockelbo.


PHU! Jag är redan svettig!


Ha en fin vecka hör ni!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards