Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Kastrullhäxan - 9 december 2010 21:15

Idag fick jag veta att det är ok att ta med Jum-Jum i jul . Kanonkul!

Så då får han spendera några dagar i samma hage som Miller igen. De verkade ju bli riktiga kompisar i somras, så det går säkert bra.


  Miller och Jum-Jum i somras.


Annars har väl dagen varit lite upp och ner i vanlig ordning. Jag kämpar för att hänga med, men snubblar över mig själv när rutinerna ändras och varieras.

Men det är bara att stå ut.


Jag har ridit ut på min lilla gula häst idag. Det snöade på tvären och jag hade nog kunnat dra sadelgjorden ett hål till, men annars var det trevligt.


Jag funderar lite på om det är ett vägskäl jag står i just nu, ett vägskäl i livet liksom. Ibland tror jag på det och ibland är jag övertygad om att det inte alls är så. Det är svårt när man själv inte vet vad man behöver!


Blåmärkena efter helgens bravader ner från höskullen börjar i alla fall ge sig. Skönt. Men jag har som sagt klarat mig riktigt bra. Det är nog bara mitt stora ego som fått ta lite stryk  Men det som inte dödar härdar!


Nej, nu är det raka vägen in i duschen som gäller och sedan borstning av tänder och nedbäddning i sängen. Jag avskyr att sova ensam, men så är det just nu. Jag får trösta mig med att jag har två katter som gärna ligger nära intill i alla fall.


/Kastrullhäxan      

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards