Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Kastrullhäxan - 17 december 2010 19:44

Hihi, det här kan bli roligt.


Namn: Nytorps Jum-Jum. Fast matte har sagt att hon tycker att jag kunnat heta både Nytorps Klumpeduns och Nytorps Guldklimp. Tur att min uppfödare inte har några namn som börjar på K! Guldklimp skulle jag inte ha något emot, för jag är ju en guldklimp!


Ålder: Man är inte äldre än man känner sig. Men jag är född i slutet på maj 2000. Jag önskar mig massor med morötter och äpplen i födelsedagspresent och julklapp!


Intresse: Mat i massor! Hösilage är godast, fast jag gillar nästan all mat, bara den är fräsch! Eller... Gräs är godast! Fast det får jag inte äta så mkt för matte säger att jag blir sjuk då  


Flickvän? Njae... Det är nog bäst att inte binda sig för hårt vid någon, för då kan man ju missa chansen med någon annan. Fast det går en väldigt fin flicka i hagen intill. Jag har försökt charma henne länge, men hon spelar svårfångad. Men jag har haft en hel del plickvänner under åren.

Särskilt minns jag en, hon hette Cookie, fast jag kallade henne för Kakan. Hon var en quarter. Mitt hjärta brast en smula när hon var tvungen att flytta till de evigt gröna ängarna.



Ställ gärna fler frågor till Jum-Jum!

 

Av Kastrullhäxan - 17 december 2010 19:24

Igår la jag ut en önskan på Facebook om en ny header.

Själv är jag alldeles för oteknisk, och har inte rätt verktyg, för att göra en själv.

Jag var nöjd med den jag hade, men ombyte förnöjer och nu ville jag ha något mer vintrigt.

Så min kära kamrat Mina ställde upp och gjorde en till mig och jag är jättenöjd. Hon har hittat de bilder som verkligen presenterar Jum-Jum som den individ han är. Glad, framåt och full med bus.

Mina bor för övrigt i Belgien, det har varit en lång resa för henne eftersom hon är från Sverige och flyttade till Belgien för förhållandet med sin belgiske pojvän.

Mer om Mina kan ni läsa på http://minaskaflytta.blogg.se

Kika in till henne och se vad hon pysslar med!  


Idag har Jum-Jum fått nya skor, eller inte nya skor, men hovis har varit till honom o fixat hans hovar. Så nu har han snösulor runt om. Och givetvis har han broddar. Skor och brodd kunde han i alla fall använda en gång till, och sulona är från förra året (framsulorna tror jag tom satt på när jag hämtadehit honom!) så det blev mkt återvinning, eller snarare återförbrukning, och ekonomi idag. Bra, tycker jag!

Jum-Jum skötte sig gallant vid skoningen. Jag har nog inte sett honom stå så stilla och snällt under en så lång period någon gång. Så jag är jättenöjd.

Dessutom var vi ute och luffade i skogen en stund, det var skönt.


Ha det fint!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards