Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Kastrullhäxan - 14 maj 2010 15:26

Idag är det fredag och jag har genomlidit ytterligare en dag på jobbet. Haha ,nu lät det illa men det är det faktiskt inte alls!

Det har varit lugnt på jobbet eftersom skolorna har "klämdag" så det var några förskolor och äldreomsorgen som skulle ha mat.

Jag har pysslat med lite allt möjligt, bla gjort fläskpannkaka.



Det "roliga" var egentligen i morse. Jag hade ju hört rykten om att vädret skulle vara regn och åska. Nä rjag åkte från Gävle var det blött på marken men inget kom uppifrån. När jag körde förbi Älvkarleby öpnade sig himlen och det bara öste ner! Jag hade torkarna på högsta hastighet men fick ändå anstränga mig för att se vägen. Jag sänkte farten för jag var inte säker på hur mkt vatten som hann undan, och tur var det för rätt som det var känner jag hur det hugger till i bilen...

Nu hände det inte så mkt mer, men mitt hjärta stannade i en sekund. Usch, jag vill verkligen inte ha vattenplaning.

När jag kom förbi Dragon Gate så upphörde regnet. Lika fort som det kom försvann det. Men himlen fortsatte vara grå och mulen. Inget höjdarväder heller.

När jag körde av mot Tierp lyckades solen tränga igenom lite grann och snabb som jag är så lyckades jag få denna bilden:

 

Vackert va?

Då skulle ni ha sett tidigare i våras, innan bonden plöjde. Det var en morgon som jag åkte förbi och frosten hängde i trädens grenar och solen var på väg upp äver gärdet och lyste brandgul på det vita landskapet. UNDERBART!



Jag ve tinte om jag berättade, men jag hittade ju en igelkotte i våran trädgård. Tyvärr verkar det som om han har flyttat igen.

Jag har träningsvärk, men det som inte dödar härdar. Jag vet precis varför jag betalar min hovis för skoning i alla fall!


Jag bjuder på en bild av mig själv. Såhär snygg är man efter tillagandet av 300 liter köttfärssås:

 

Nu ska jag köra svärmor till någon färghandel. Egentligen orkar jag inte, men jag har redan lovat.

Ha det fint!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards