Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Kastrullhäxan - 16 februari 2011 10:01

Nu ska vi se om jag lyckats fixa några trevliga bilder som ni kan kika på.


   

Har ni sett de här två bilderna tidigare?


Det är i alla fall våran vackra Lumi. Det är både lätt och svårt att få bilder på henne. Hon ligger oftast still och lyckas placera sig så att det blir en ganska trevlig bild (som här, hon är ju jättefin mot den röda filten) men samtidigt vill hon gärna mysa ner sig (gärna bland alla gosedjur) och hon får ofta röda ögon på bilderna.


Och här ska ni få bilderna från vårt sovrum. De är tagna med mobilen så därför är de inte helt skarpa och snygga, men ni kanske kan föreställa er!

 

Bokhyllan med ljus

Tavla med ljus intill.

"A depression is like a weed, if you don´t dig all the way to the bottom and take away the whole root it will soon start to spread again.

The way out of a depression is like a flower, all of a sudden you´ll get a seed. But it must rain sometimes or else the seed will not grow"



Fint va?

Fotot är taget  av en vän till mig (Sia) och det är jag som skrivit texten. Dock fick jag hjälp av ytterligare en vän (Mina) att översätta texten till engelska och få ihop bild och text. TACK  

Av Kastrullhäxan - 16 februari 2011 09:49

I söndags var vi och tävlade. Vi startade som nr 13 och om man bortser från att Jum-Jum vägrade lämna ridhuset för att lämna plats åt andra så var han verkligen jätteduktig på framridningen. I början drog han lite emot Allram, men sedan slappnade han av och lyssnade bra på mig tycker jag.


Väl inne på banan blev han lite spänd (han vill inte vara själv) och så var han lite sur för att Allram gått ut urridhuset. Men Allram kom tillbaka och stod på framridningen vilket fick Jum-Jum att blir något okoncentrerad. Jag förväntade mig att han skulle dra mot Allram hela tiden, men det gjorde han inte särskilt mkt så därför blev en del vägar lite tokiga.

Vid ett enda tillfälle stannade Jum-Jum vid grindhålet.


Vi fick 127 poäng, 47,04% och placerade oss som nr 13. Jag är jättenöjd med honom, och med mig själv. Det finns saker som vi hade kunnat göra bättre, men alla som känner oss sen tidigare vet vilket framsteg det här är.

  Visst är vi himla fina tillsammans?! Han passar i vitt   


I måndags var det alla hjärtans dag och vi åt middag här hemma. Entrecote blev det. Och jag må säga att jag lyckades himla bra. Köttet blev sådär lagom mört och fint.


Jag har också fixat till det lite extra i sovrummet. Jag ska se om jag kan fixa lite bilder.

Nu får ni hålla er till tåls så länge.


Bye!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards