Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Kastrullhäxan - 24 februari 2011 18:04

SPRID DETTA VIDARE TILL ALLA NI KÄNNER I GÄVLE....

Jag vill vara med att skapa en förändring, Jag vill att vi alla gör så mycket vi kan för att få människor att öppna ögonen och våga se hur många som lider och inte ser nån annan utväg än att ta sitt liv, det är inte ok att de inte får den hjälp det behöver.
På söndag kl 19.00 tänder jag marschaller för att visa att jag bryr mig,,Med detta event bjuder jag in er att delta och hjälp...a mig att få Gävle att ta sitt ansvar.

1500 marschaller

Ca 1.500 liv släcks i självmord varje år i Sverige!
125/månad, 29/vecka, 4/dag! I trafiken dör det "bara" ca 350 liv/år.
MEN i trafiken har våra politiker bestämt att det ska vara en Nollvision.


När bestäms en NOLLVISION mot självmord?


NU FÅR DET VARA NOG - LÅT OSS TÄNDA FÖR LIVET!



..................................................
.................................

Detta har jag saxat från Facebook och jag vill föra det vidare för det är något som jag tycker är väldigt väldigt viktigt.

Jag har ju själv mått dåligt under en tid och har delvis varit inne i processen med att få hjälp (nu fick jag hjälp via min arbetsgivare så det verkar ha löst sig för mig och det är jag såklart oerhört tacksam över)

En del av er kanske minns att vårdcentralen här i Bomhus lades ner i ungefär samma veva som jag sökte hjälp... Det innebar att det fanns inga tider för mig, varken akuta tider eller på längre sikt.

Nu ha rjag haft ett enormt stöd under den här tiden, vänner och bekanta har funnits på ett eller annat sätt och jag har fått telefonnummer till alla möjliga och omöjliga ställen där man kan söka hjälp.

Nu har jag klarat mig, tack vare att min arbetsgivare gett mig hjälp.


Men jag vet hur det är att stå där, man har försökt förklara, man har bitit ihop, man har brutit ihop och kommit igen och man har tagit ett djupt andetag och räknat till tio både framlänges och baklänges hur många gånger som helst.


Men ibland räcker inte det, men orkar inte hålla ihop. Det är som att kämpa sig fram i djupsnö bärandes på en tung ryggsäck. Det finns en gräns för oss alla...


Därför ska jag göra mitt yttersta för att åka och tända en av alla dessa marschaller på söndag. Det är kanske bara en marschall bland alla andra marschaller, men då har jag i alla fall visat att jag bryr mig och att jag tror på att det finns en annan verklighet för många av oss.


Det finns alldeles för många som lider under tystnad. Något litet kan göra stor skillnad för dem.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards