Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Kastrullhäxan - 31 januari 2013 22:45

En sak är säker. I helgen när sambon är hemma så tänker jag sova i gästsängen. Busungen här hemma har visst egna idéer om när man ska sova.

Av Kastrullhäxan - 31 januari 2013 17:41

Sambon kom hem från Skåne i morse. När han vaknade åkte jag vill stallet. Det var plusgrader o snön har börjat smälta o det blir sådär grått o fult i snön.
Jag funderade en stund över varför jag har häst.

Men väl i stallet förstår jag ju. Bara att kliva över tröskeln in i stallet ger mig energi som inte går att finna någon annanstans.
Jag mockade, fixade mat o vatten o valde under tiden att avstå från ridningen o mockde hagen istället.
Jag busade runt hästarna några varv oxå. Jumme är ju van vid att vi busar på det här sättet men Vic är lite mer fundersam. Han har oxå vilat ett tag så jag vill inte gå på honom för hårt. Han blev snart varm o lite andfådd så vi avslutade leken med lite klapp o beröm.
Allt ska ju vara i lagom dos för att vara bra.

Av Kastrullhäxan - 31 januari 2013 11:08

Sitter på golvet tillsammans med Julie. Idag vill hon inte leka på egen hand utan jag får snällt offra mina höfter o sitta här med henne. Vi väntar på att hennes far ska vakna
men det dröjer nog en stund till då han jobbar natt den här veckan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards