Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Kastrullhäxan - 6 juli 2013 23:05

Tänkte mest bara ge ifrån mig ett livstecken.
I morgon kommer antagligen startlistorna till SM och så ska jag försöka åka runt i skogen uppe på Adas rygg. Så efter de två upplevelserna samma dag är det inte säkert att jag lever längre. (Jag är rätt fjantig när jag ska rida nya hästar, bara så att ni vet!)

Nåja. Den dagen, den sorgen.


Jumme har dragit mkt vagn senaste tiden. 7 km i går med rockarden och två vändor uppför backen i trav. Idag fick han ytterligade 7 km i kroppen med rockarden (den är TUNG!) men en annan vända men mycket trav. Han hade nog lite träningsvärk idag då han kändes lite trött (det var varmt också) men annars kändes han verkligen jättetrevlig!
Det har varit riktigt bra för hans insulinresistens och nu hoppas jag att de här turerna så sakta börjar bita på de fettdepåer som han samlat på sig trots att jag försökt hålla honom på ganska strikt grästillgång. Men när man roar sig med att rymma ur hagen så får man i sig mer än vad matte tänkt!

I morgon får han lite välförtjänt vila i alla fall. Det kan han behöva inför SM.

Julie har börjat sova i eget rum. Hon sover riktigt bra tycker jag och hon har vid flera tillfällen själv gått fram till sin säng och bett om att vi ska lyfta i henne där. Så jag antar att det innebär att hon är nöjd.


Själv har jag fixat håret så att jag ser någolunda anständig ut inför SM och min första arbetsdag.
Jag har en helt suverän väninna som hjälper mig med håret och jag är lika nöjd varje gång jag går därifrån. :) Tack så jättemkt för hjälpen!

Nu sa jag gå o lägga mig. I morgon är det upstigning tidigt då de fyrbenta ska ha frukost!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards