Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Kastrullhäxan - 28 juli 2013 21:40

Klickade igenom min telefon idag och kollade hur mkt jag gått sista tiden.
Jag försöker ju komma ihåg att ha den på så att jag dokumenterar sträckorna.

Sedan den 17 juli har jag gått drygt 2,6 mil. Det börjar kännas i kroppen kan jag säga.
Idag har jag ångat på lite extra och det är tungt att dra barnvagnen så nu känner jag av benhinnorna lite grann. Men skam den som ger sig!
Jag hoppas verkligen att det syns på vågen också för jag svettas som en gris när jag envist tar mig runt i spåret med barnvagnen före.
Idag gjorde jag dessutom 2,5 km på under 30 minuter. Ett mål som jag hade satt upp. Nu tänker jag backa av lite grann så att kroppen hinner återhämta sig lite och sen kan jag försöka fixa det några fler gånger innan jag ger mig ut på en längre sträcka och sätter upp nya mål.


Igår var vi iväg och satte Jumme för fyrhjulsvagn. Genom Fjordhästarna har jag lärt känna ett par i Storvik som håller på med brukskörning och nu bad jag dem om hjälp med Jummes fortsatta körutbildning.
Jag åkte dit med häst o sele och fick hjälp att passa till den lite bättre. Sedan ställde vi honom mellan skaklarna och klättrade på vagnen. "Jaha?" tyckte Jumme, vände sig om och nosade på vagnen.
Vi ställde tillbaka honom mellan skaklarna, klättrade lite till och ledde sedan Jumme med skaklarna på var sida om honom medan vi människor drog vagnen. Därefter spände vi för och Jumme var så lugn att han till och med försökte äta medan han drog vagnen.


Nu måste jag tyvärr sluta så jag får fortsätte en annan gång.

Tjao!
/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards