Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Kastrullhäxan - 26 juli 2013 23:56

Ligger i sängen o borde sova inför morgondagens äventyr men istället glor jag på animal planet o djurpoliserna i Houston.
Julie somnade tillslut. Skönt för både henne o mig. Hon sover gott i sitt eget rum. Hon har verkligen varit jätteduktig att sova där fast hon blev själv.
Jag övervakar henne på en liten monitor i sovrummet. Jag både ser o hör henne.

Idag har C varit med ut till stallet. Det blev ett lugnt pass på Jumme, mer behöver han inte i nuläget.
Vi gjorde klart stallet o åkte hem. Innan jag lämnade av C så bestämde vi att vi skulle tassällskap i Hemlingbyspåren på kvällen.

Sambon åkte iväg på jobb o lagom när jag gett Julie mat ringer telefonen o jag får veta att Jumme står inne.
Jag blir helt ställd, det är ju sagt att han ska vara ute så länge som möjligt o det är avtalat med stallägaren att han ska hjälpa mig.
Nu är det dock en stallkamrat som bestämt sig för att vara snäll, o ja, det får man väl gärna vara men man ska prata med berörda personer oxå o inte bara göra.
Min häst som vill in vid åttasnåret blir inskickad klockan sex -i en box där han har sin kvällsmat.
Behöver jag säga att jag kokade här hemma?
Jag höll mig dock sansad när jag pratade med personen i fråga o förhoppningsvis händer inte det här igen.

Såna här saker leder väldigt lätt till missförstånd o osämja. Att han gick in tidigt var ett litet problem egentligen (visst, han behöver få mat senare än klockan sex för att må bra men han har gott om halm att tugga på så han dör inte) men det som gör mig arg är att den här personen inte hörde av sig till mig o berättade utan tog ett eget initiativ över mitt huvud.

Nu hade jag tur som har en väninna i stallet. Hon fick äran att släppa ut min gula traktor igen så att åtminstone en del av kvällsmaten räddades. Tre timmar senare leder samma väninna in min häst till kvällsmaten igen.
Jumme undrade nog vad det var frågan om men blev nog rätt nöjd med slutresultatet ändå.

Jag hoppas att jag slipper såna här saker i fortsättningen.
Min önskan är att få ha mitt hörn, sköta min häst o få njuta av den lilla tid jag hinner med honom nu när jag börjar jobba igen.

Folk får tycka att jag är dryg o fjantig med min häst. Men jag har försökt ha häst på andras villkor förut o det fungerar inte för mig så jag tänker inte försöka igen.

Nog om det. Jag tog mig iaf iväg till Hemlingby o det blev sammanlagt lite över 5km. När jag kom hem duschade jag medan Julie satt på badrumsmattan o därefter sovde jag henne.
När jag sedan skulle flytta henne från vår säng till hennes så gjorde sig min kropp påmind. Den är inte riktigt van att gå över en mil på en vecka, o definitivt inte i det tempo som jag hållt.
Kroppen var så tung. Det var helt sjukt vad tung den var. Som om jag skulle ha haft en massa blöta kläder på mig!
Så nu är det bäst att jag sover så att kroppen hinner återhämta sig.

/Kastrullhäxan

Foxy fick följa med till stallet idag oxå. Trevligt med hund. Jag saknar det livet.
Längre fram kanske jag har tid för hund igen. Det får framtiden utvisa.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards