Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under maj 2009

Av Kastrullhäxan - 7 maj 2009 10:35

Äntligen har jag sovit en hel natt utan att krångla med håret, endera att det kliar eller att man ligger på det när man ska vända sig!


Igår var vi ute med Jumme. För er som inte vet så joggar sambon med oss eftersom han tycker om att motionera (tyvärr kan jag inte göra detsamma eftersom min fot då får totalspunk och slutar att fungera en hel vecka efteråt)

Jag satt upp redan på atsllbacken och dra på trissor- Han gick frivilligt!

Det känns skönt nu när jag vet hur jag ska bete mig och att jag inte behöver vara rädd att han ska kasta av mig, för det är inte det han är ute efter.

Han ska bara skrämmas lite.


Vi red runt Lilla Järvsta och på vägen dit såg vi en snok som ringlade över stigen.

Sambon hoppade högt av förskräckelse eftersom han var alldeles intill den när han såg den.

Ormen ringlade över stigen, nästan precis där sambon stått tidigare och sambon muttrade något om att Jumme smyger fram när han går...

Jag visade sambon var vi hoppat någonstans och passade samtidigt på att visa att Jumme KAN hoppa. Duktiga fin lilla gula häst!


För er som undrar så är utställningen den 4 juli, i Säter.

Vi har ätnkt åka om alla papper hinner bli klara till dess.

Såhär såg pålle ut igår, 6 maj 2009

Av Kastrullhäxan - 6 maj 2009 08:25

Nu är hårförlängningen borta, jag stod inte ut längre.


Klådan gjorde mig tokig och jag kan inte gå till jobbet utan att tvätta håret och eftersom vatten i håret innebar en klåda utan dess like så valde jag att ta ur alltihop.


Redan idag, några timmar efter urtagningen, är hårbotten bättre men inte helt bra.


Om det är fästmedlet, tyngden av håret eller materialet i löshåret är det ingen som vet.

Förhoppningsvis kryar hårbotten på sg snarast i alla fall.

Av Kastrullhäxan - 5 maj 2009 11:29

Suck!


Att vissa människor aldrig ger sig.

Jag försöker ha tålamod och tänka att de gör saker i all välmening, alt. att de faktiskt inte förstår bättre.


Det tjatas och tjatas om hur man ska bete sig, vad man ska göra, hur man ska tänka osv osv osv.

Och tro aldrig att man får vara ifred, det spelar ingen roll var man är så är någon framme och pratar om vilket schampoo som är bäst, eller vilka skor man bör ha, eller vad man ska smörja på brännsår eller vad som helst!

Av Kastrullhäxan - 4 maj 2009 00:29

Är han inte fin?

Av Kastrullhäxan - 2 maj 2009 05:33

Ja vad ska man säga?


I natt har jag stått i kassan och en liten krogrusch fick vi ändå så när det inte var bilar i driven fick jag hjälp av den person som var där.

Vid ett tillfälle står det ett yngre par framför mig och de har beställt varsitt mål med allt vad det innebär + en del extra grejer såsom dippar etc.

När de betalar lämnar de fram en 500kr-sedel och jag står och ska växla.

Jag har inte så stor koll på deras bricka eftersom jag blir backad (har man "back" så kan man helt koncentrera sig på penga-biten och låta backen sköta om maten) och när min "back" precis har lagt på pommes fritsen och vänder sig om för att ta chili cheesen som de har bestämt så störtar det fram en kille, hugger brickan så det smäller i disken och så springer han för allt vad benen bär honom!


Jag trodde först att det var någon kompis till gästerna som skojade och att han skulle stanna och skratta, men han for igenom hela serveringen och över parkeringen och in emot centrum.

Min back vänder sig om med en påse chili cheese i vardera hand och tittar förvånat och säger:

"Skulle de inte ha någon chili cheese?"


Hennes min var helt obetalbar!

(Vi kanske inte ska nämna hur jag antagligen såg ut?)



Håret som ni sett så mkt bilder på är jag fortfarande nöjd med, MEN... Det svider och kliar så att jag blir tokig.

I förmiddags bad jag sambon att kolla och det ser inte så bra ut som ni kanske ser.

Hittade dock en kortisonlösning här hemma som stillar det värsta så jag ska ge det någon dag till, men det lutar faktiskt åt att håret kommer att åka ur.


Om det är limmet som löshåret sitter med, eller själva materialet som löshåret är gjort av, eller att det blir för tätt, eller någon annan orsak vet vi inte.

Jag vet bara att det kliar och svider. Och jag står inte ut så länge till!


Den andra bilden är från nu i morse (klockan är 05.35 just nu) när jag var på väg hem från jobbet.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards