Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 10 december 2009

=)

Av Kastrullhäxan - 10 december 2009 23:14

Hur man upprätthåller galenskapen i livet:

1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på.
Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.

2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.


3) När någon ber dig om hjälp, Säg: jag delegerar!


4) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha pommes frites till det?


  • 5) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg

    7) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När alla
    har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.

    8) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För
    sexuella tjänster.

    9) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."

    10) Använd inte punkt

    11) Så ofta som möjligt: hoppa istället för gå.

    12) Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de har
    svarat.

    13) Specificera att din drive in order är för att "ta med".

    14) Sjung med på Operan

    15) Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.

    16) Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud hela dagarna.

    17) Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest för att du har huvudvärk.

    18) Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn, Rock Hard, eller varför inte Snöret......

    19) När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!","Jag vann!" "Tredje gången denna vecka!!!"

    Och det sista sättet att hålla uppe en lagom nivå av galenskap:

    20) Skicka detta e-mail till alla i din adressbok, även om de har
    skickat det till dig eller uttryckligen bett dig att INTE skicka
    dem sådana här e-mail.
  • =)

    Av Kastrullhäxan - 10 december 2009 20:24

    Idag var vaktbolaget här och kollade på bilar på parkeringen.

    Och jag kan inte låta bli att le lite grann för det har börjat dyka upp den ena efter den andra bilen som bara står.

    Visserligen har vi gott om parkeringar här nere, men de försvinner ju snart om det bara dyker upp fler bilar som ingen verkar ha intresse av.


    Just nu sitter jag och funderar på om jag ska griljera skinkan, om min tumme klarar av det, eller om jag ska koka gröt.

    Jag har ju köpt grädde så att jag kan göra ris a la malta...


    Jag försöker bearbeta sambon att åka på husvisning i helgen.

    Ett hus i Hedesunda med två stallplatser. Vi kommer inte att köpa, men åka och titta kan man väl göra`? Eller hur???

    Presentation

    Fråga mig

    4 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14 15
    16
    17
    18 19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28 29
    30
    31
    <<< December 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Min Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards