Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 december 2009

...

Av Kastrullhäxan - 14 december 2009 15:21

Nu blir väl min stackars sambo helt förstörd när jag sitter här o bloggar istället för att vara med honom.


Tänkte bara skriva lite kort nu, och få in lite nya bilder så att det kanske blir lite intressantare att läsa här.


Jum-Jum fick först gå en tur barbacka igår och senare på kvällen fick han agera lite barnvakt åt sin alldeles egna hästskötare, Tilde 6 år.

Tilde tycker att det är roligt att rida, men det är lika roligt att borsta häst och att sopa stallgången.   Ojoj... Tänk när man hade sån energi!


Sambon provade att rida Jum-Jum på hackamore, och det fungerar för lättare turer utan större krav i alla fall. Skönt att veta att man KAN rida bettlöst OM det blir tvunget en vacker dag!    

Två söta pojkar med en gnutta nyfallen snö i bakgrunden. Är det bara jag som tycker att Jum-Jum är så otroligt söt med nosludd?!?!

Jag har ett större, och lite ljusare grönt nosludd, som sitter på grimman. Vi får se hur jag väljer att göra längre fram.


  Tilde hittade en bra position i dressyrsadeln tycker jag. Inte lätt att få allting rätt när man bara är 6 år gammal! Hon tycker att hon är så duktig att hon kan få rida helt själv, men nja... Än så länge går vi med, även om vi inte håller i hela tiden (Jum-Jum följer oss). Det här kan nog bli en riktigt duktig ridtjej om hon får öva! Jum-Jum går och balanserar på henne som om hon vore en dyr porslinsfigur!


 

Det börjar bli kallt och om nätterna får Jum-Jum ett fleecetäcke över ryggen. Det mesta av halmen vi kastar in går åt nu också. Mat är bra för magen, och för att hålla värmen! Och tack o lov så har Jum-Jum faktiskt inte bitit sönder några täcken alls hittills!   Jag vågar väl inte säga för mkt, för då ligger väl täcket styckat i boxen i morgon. Jag vet ju att täckena har fått sätta livet till när han bodde i Fjugesta. Vi får väl se helt enkelt!

Jag insåg också att han matchar stallfärgerna   i sin fina pyjamas!



I fredags jobbade jag långnatt och slutade vad 20 i 5 i lördags morse. Det var bara att palta på sig kläder och åka raka vägen till stallet och släppa ut sju väldigt sömniga hästar. Fancy (den jag som jag trodde hette Ayla) låg ner i boxen och klarade knappt av att öppna ögonen när jag kom. Alsina låg också ner, och Nova stod och sov djupt med huvudet mot fönstergallret. De är nog inte vana att bli väckta 04.50 på mornarna.  


I lördags var jag och festade med mina kära vänner på folkets hus. Alltid lika roligt tycker jag! Och jag var med och framförde kvällens bästa låt. Det var ganska svårt att hålla sig för skratt när man såg hur de andra verkligen låg o kved för att inte gapflabba. Fasen, har folk inte någon smak???!!!  


Nåja... Eftersom jag inte vet hur lång tid det tar innan jag uppdaterar igen så passar jag på att önska er alla en riktigt god jul!

   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards