Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Kastrullhäxan - 19 december 2009 20:58

Ok... Sätt er ner så får vi se hur många som håller sig för skratt.

Jag har INTE, jag upprepar: INTE, dragit av någon handbromsvajer i bilen.

Vad fasen jag gjorde vet jag inte, men min kära sambo trodde först inte på mig, men så gjorde han samma sak idag o då betedde sig handbromsen likadant för honom! Tack o lov!

Det har nog någonting med kylan att göra i alla fall, men handbromsen fungerar!

Så nu kan jag stryka att jag ska ringa bilmeken  


För övrigt börjar jag känna mig som en inlåst ekorre eller nåt. Vad jag än säger och gör verkar inte riktigt nå fram till den som ska lyssna. Om det har med min sambos dåliga hörsel (har ni andra också reagerat på att han hör sämre?) eller att jag faktiskt har blivit inkompetent vet jag inte, men något måste göras åt saken!


Saab ska läggas ner, vissa bryr sig nog inte, medan andra känner sig riktigt vissna över saken i fråga.

Personligen tycker jag att det är trist att ett företag som funnits så länge och som faktiskt gjort så mkt plötsligt (eller ja, kanske inte PLÖTSLIGT men ni förstår!) ska försvinna.


Annars rullar väl saker och ting vidare här i storstaden. Jag har fortfarande lite värk i tummen, men det är bättre. Jag har fortfarande inte hört något från Tierp  och jag gör mitt bästa för att inte börja misströsta.


Det har inte blivit någon tolkning på skidor efter Jum-Jum då alla verkar ha köpt trickskidor utom vi. Det är slutsålt överallt! Vi får väl se hur det blir...



I morgon ska vi låna ut transporten till gamla stallkamrater som ska flytta sin pålla. Jag hoppas att det inte tar alltför lång tid, och att hästen inte krånglar för mkt. Det är ju broddsäsong nu och jag vet inte om de tänkt på att ta ur brodden på pållen i fråga.

Egentligen känner JAG att vi inte har tid, men snäll som man är... Bara att hoppas på det bästa.

TISDAG får bli min egen dag i alla fall. DÅ ska jag bara mysa tillsammans med pållen. Hoppas på bra väder bara.


Nu är det studs i säng och vila lite inför jobbet i natt. När jag slutar ska jag hem o väcka sambon och släppa ut sju hungriga hästar.


Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards