Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juni 2010

Av Kastrullhäxan - 28 juni 2010 23:15

rapport hemifrån, jordgubbarna har kommit. O jag har hoppat lite med Jum-Jum idag. Nu är det dax att sova. Natti!

 
Av Kastrullhäxan - 28 juni 2010 13:00

En lektion hittills, han har svårt att stå still men är annars hur bra som helst. Nu är han nyduschad o har fått låna en större box att stå i över dagen. I em var det visst hoppning.

 
Av Kastrullhäxan - 27 juni 2010 20:16

Underbart! Jag lyckas gå in i något o får färg på stövlarna! Jumme bockade bara en gång i alla fall.

 
Av Kastrullhäxan - 27 juni 2010 17:32

jag vet vad jag glömde, solskyddskrämen

 
Av Kastrullhäxan - 27 juni 2010 08:14

Nu är vi på väg. (Ev kanske ni har fått bilden åt fel håll men det får ni leva med)

 
Av Kastrullhäxan - 26 juni 2010 18:38

Hur man bloggar från mobilen.

 
Av Kastrullhäxan - 26 juni 2010 18:33

Hur bloggar man från mobilen?

 
Av Kastrullhäxan - 26 juni 2010 10:35

Nu tänker jag vara väldigt öppen och rak. Egentligen kanske jag inte borde, men jag känner att jag inte orkar tassa runt på tå och vara rädd för att trampa folk på tårna.


Vänskap, och nu menar jag RIKTIG vänskap, är NÄSTAN som ett äktenskap! Det sägs att kärleken kommer och går men att vänskapen består. Ja, om det är riktig vänskap!

Det heter ju så fint inom äktenskapet att man ska älska i nöd och lust, och lite så tycker jag att det är i vänskap också. Nu menar inte jag att man ska ringa varandra var tioende minut och kolla läget, eller att man slaviskt måste följa någons blogg för att vara en riktigt kompis. Och är man på semester i Playa del la Sol så behöver man inte ta första flyget hem när kompisen brutit stortån heller!


Men jag är redigt trött på alla de som tror/tycker att vänskap enbart är i nöd. Jag är riktigt, riktigt trött på att alltid vara den som blir utnyttjad (för det är tyvärr så jag känner mig  många gånger!).

Jag må vara en snäll tjej, men det betyder ju inte att man får ta mig för given!


Alla ni som vet med er att ni gör såhär, som ENBART hör av er när NI behöver något, som aldrig kan ringa eller skicka ett sms med bara ett "hej, hur är det?" eller bara berätta något lite kort. Nu menar jag alla ni som dyker upp efter flera månaders tystnad och plötlsigt vill låna pengar, filmer, bilen, hästen osv osv osv.

NEJ NEJ NEJ!!! Ni får inte låna ett dyft av mig förrän ni skärpt er!


Jag må inte vara världens bästa människa heller alla gånger, jag begår också fel och misstag. Jag kan vara både sur och tvär, det är jag mer än väl medveten om, och det är saker jag försöker jobba med.

Men rannsaka er själva, när frågade ni mig något senast, som inte enbart var till eran egen fördel?


Vet ni hur många jag bjöd in till min födelsedag? Vet ni hur många som kom?

Jag fyllde faktiskt 25, det gör man bara en gång i livet. Kanske har det att göra med att jag inte hade en fest där spriten flödade och hälften av gästerna inte minns 3/4 av kvällen, vad vet jag???


Nu kommer det säkert vara en hel drös med månniskor som tar åt sig av det här fastän de inte behöver! (Jag har faktiskt riktigt fina och bra kompisar också, det ska ni veta!)

Och jag behöver inte ha tretusen ursäkter och folk som ber om förlåtelse, bara skärp er!


Det är så många som har sagt att de vill vara precis som jag, för jag är så skötsam och ordentlig.

I så fall kan ni få den osäkerhet jag känner också! Känslan när man inte vet om en inbjudan till något är på riktigt, eller om en komplimang egentligen är en pik. Ni kan få känslan när jag undrar om någon som är snäll emot mig egentligen är ute efter något helt annat.

Var så god, det är bara att ta för sig!


Välkommen till en Kastullhäxas underbara liv!


(För övrigt har jag haft en helt underbar midsommar! Tack alla ni som lät mig dela den med er!)




/Kastrullhäxan   -som vaknat på fel sida sängen

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards