Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Dag 5

Av Kastrullhäxan - 28 augusti 2010 20:42

Idag är det 5e dagen med medicin. Jag är mest trött (låg i sängen till 11.30 idag, det är LÄNGE sen jag var så trött) och det påverkar ju givetvis hela min vardag.

Hade i alla fall ingen huvudvärk när jag vaknade (den kom senare) men tydligen har jag både snarkat och klappat sambon på baken i natt. Dessutom hade jag tagit tag om skinkan på honom och hållt i mig... Jag har ingen aning om detta. Jag har heller ingen aning om att jag somnade på soffan igår kväll och att han väckte mig och jag gick o la mig i sovrummet. Det är helt borta.


Dagen i dag har som sagt kantats av min trötthet, vilket också gjort att jag känt mig lite tråkig och "grå". Men jag bestämde mig ändå för att rida hästen idag. Vi var in på Granngården och köpte en ny saltsten, nya skor till sambon (hans var verkligen helt slut) och så fick jag en ny grep. Den jag hade avled ju efter mockningarna i hagen i våras. Nu är det slutmockat med mina grepar utomhus, sambon får hållas med sin egen (varav skaftet kommer från min gamla grep, men, men...)


Väl i stallet tittade solen fram och jag njöt. Efter regnandet sista dagarna så är solens varma strålar ungeför som guld. Jag hämtade pålle i hagen och lyckades med hjälp av kanten på gödselstaden klättra upp på hans rygg. Där satt jag, barbacka med bara grimma och grimskaft och hur jag njöt! Han stod förvisso bara och betade, men att umgås med honom ger mig kraft och ork. Jag blir glad bara av att tänka på honom!  

Så dök stallkamraterna upp och så blev det hoppning för oss alla tre. Jum-Jum var först lite trög tyckte jag, men när vi sen kom igång med hoppningen blev han taggad till tusen. Hanbrukar vanligtvis inte bjuda på hinder, hn hoppar ju allt bara man driver tillräckligt, men han suger inte tag i hindren och är "på" utav sig själv. Men idag var det tvärtom, han ville helst inte trava mot hindren alls utan tog galopp (om inte annat fattade han galopp efter hindret) sneddade i kurvorna och det var svårt att hålla avstånd till den före när han gjorde så. Och sedan kom bockprången. Jösses vilka skutt! Och inte bara en eller två, utan det kom serier med krumbukter av blandad art -några sidledes.


Och även om jag vid något enstaka tillfälle kände ett obehag (bla när han var på väg att braka in i rumpan på Allram som inte såg jätteglad ut) så skrattade jag mest bara (och höll i mig). Tur att man har en mjuk sadel och att de helskodda ridbyxorna sitter som ett smäck mot synten  

Jag antar att ni vill ha bilder! Fast det finns inga på själva buset, så det blir ni utan!


     

Ha ha! Kolla in minen på bilden ovan!!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards