Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Jag orkar inte mer

Av Kastrullhäxan - 11 november 2010 21:06

Idag är det torsdag och det börjar kännas som om det varit en tuff vecka.

Måndag och tisdag var ju ganska lugna, men vi var en man kort i laget, och onsdag och torsdag har jag gått på utbildning i Uppsala.

Jag har åkt tåget från Gävle 6.30 och varit hemma vid 18-tiden. Långa dagar alltså.


I tisdags snöade det dessutom så alla vägar är numera snorhala. Det kommer säkert komma regn ( i morgon som jag fattade på väderleksrapporten) men idag valde jag ändå att sätta i traktbrodd på Jum-Jum. Han måste ju för nitton kunna stå och gå i hagen utan att slå ihjäl sig.

Egentligen vill jag ha fyra brodd i varje sko, men jag orkar inte stå och brodda så länge så jag får försöka fixa de sista 8 hålen i morgon istället. Om nu halkan inte regnat bort alltså...


I morse vaknade jag 5.20 Av hemtelefonen... Gissa om jag kände mig förvirrad, min klocka ska ju ringa 4.30

Det visade sig att min telefon har gett upp helt, det finns inte ett enda ljud i den.

Min väckarklocka har alltså ringt i en timma utan att ha fört ett endaste litet plutteljud! Sambon hade dessutom ringt 3 ggr och lika där -inte ett ljud. Jag hade verkligen tur att sambon ringde hem!

Så det var bara att börja ladda upp min gamla knasiga nokia och använda den.

Dessutom spydde katten lagom till jag skulle gå till bussen..


Jum-Jum har faktiskt fått vila hela veckan. Jag har helt enkelt inte orkat med.

Sambon tjatar om att jag måste göra något med hästen. Varje dag. Men jag orkar inte och jag tror inte att hästen lider ett dugg av en veckas vila. Han har faktiskt inte haft någon längre sammanhängande vila sedan han kom till oss för ca 1½ år sedan.

Förra veckan och denna veckan har jag haft väldigt mkt omkring mig, och när jag blir tjatad på om saker som jag behöver göra utöver det så får jag en tryckande känsla av ångest inombords.

Jag vill faktiskt själv umgås med min häst, han betyder så grymt mkt för mig och han ger mig en energi som jag inte kan förklara, men denna veckan har jag inte orkat motionera honom.


Nåja, i morgon är det en ny dag... Nu ska jag ta bort nagellacket och sedan duscha innan jag kryper ner i sängen.


/Kastrullhäxan     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards