Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

högt blodtryck igen

Av Kastrullhäxan - 25 juli 2013 23:18

Som jag säkert redan berättat så sökte jag hjälp för min ständigt återkommande huvudvärk o idag fick jag träffa min läkare (jag hade tur som fick tid hos henne) och det vi har kommit fram till än så länge är att det inte är någon tumör o ingen stroke. Vi har oxå konstaterat att mitt undre blodtryck är förhöjt, inte mkt, men det ska hållas i åtanke då jag har andra symptom.
I morgon ska jag iväg o lämna prover, en hel drös. Igen...
Det vore så mkt enklare om de hittade något.

Jumme fick välförtjänt vila igår. Idag har han fått ta några enkla skutt över två stockar med min sambo. Inget avancerat utan bara för skojs skull.

I morgon börjar sambon jobba o på torsdag nästa vecka drar det igång för mig. Usch vad trött jag kommer att vara!

Sambon o jag har bestämt oss för att förbättra våra odds inför Sm 2014. Eftersom vi satsar på allrounden behöver vi ge Jumme bästa möjliga förutsättningar o därför ska vi gå ner i vikt.
Just nu går jag 2.5 km med barnvagnen samtidigt som sambon joggar 6km. Fördelen är att dessa två spår börjar på samma ställe o går ihop i slutet så vi sporrar varandra lite fart vi motionerar i olika hastighet.
För vårt nöjes skull har jag börjat låna grannens hundar. Eller två av dem iaf. Jag o Julie har en liten, sprallig o glad jack Russel med oss o sambon har en laika som han fäster med sele runt midjan. Riktigt trevligt.
Grannarna tror dock att vi blivit tokiga. Hela sommaren har vi legat på sofflocket o nu helt plötsligt motionerar vi deras hundar flera dagar i veckan!!!

Jag har tänkt att när jag kan göra 2.5 km under 30minuter (kom ihåg att jag har barnvagn o hund med mig. Det är en hel del pill under denna korta promenad som tar tid) så ska jag börja gå 3ans slinga istället o sen höja nivån allt eftersom.

För en gångs skull har jag inte problem med varken knän eller foten. Ibland känner lagrat höfterna men inte mer än att jag står ut.

Kanske kan jag lyckas få tillbaka åtminstone delar av kroppen jag hade?
Kanske kan jag bli så pass att jag klarar av att se mig i spegeln utan att känna hopplöshet?

Hoppas kan man ju alltid och om jag ska vara ärlig så här bristningarma på magen blivit rynkiga igen -ett ganska säkert tecken på att magen sjunkigt ihop.

Nej, nu är det dags för lite sömn. Natti natti!!!
/Kastrullhäxan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards