Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under december 2008

Av Kastrullhäxan - 22 december 2008 18:29

Tur att det int eär min granne för jag hade blivit tokig. Men fint är det!


Synd att jag inte hittade en riktig jullåt bara...

Av Kastrullhäxan - 22 december 2008 17:33

Tänk att han snart är 21 år men fortfarande är han pigg som om han vore fem.

Om han fick bestämma skulle vi galoppera hela tiden!!!


Tur att han är så snäll. Jag har ridit med sidepullet idag och det är inga problem att hålla honom med det. Men man känner att han vill MYCKET mer!

Av Kastrullhäxan - 22 december 2008 11:02

Så... Två dagr kvar till julafton.

Här ligger paketen klara under granen och det har faktiskt blivit en hel del paket i år. =) Jag får flest tror jag =)


Den 25e kommer Johnny upp och den 28e kommer Vickan.

Vickan vill åka till all amöjliga och omöjliga hästaffärer, vi får hoppas att de är öppna bara.


Så tänkte jag ju försöka låna hästar så vi kan rida ihop också. Vi får väl se om hon vill ha Limus eller Brandy.


Snart ska jag upp till stallet och börja mocka innan det är dags att ge sig ut på en ridtur.


I morgon jobbar jag, åtta timmar. Men sen ska jag vara ledig till nyårsafton.

Så nu vet ni vad jag gör när ni börjar skjuta raketer...



Av Kastrullhäxan - 21 december 2008 18:28

Kära bloggläsare.

Var håller ni hus?


Här är dött som in i graven.


Bara några dagar kvar till jul.

Av Kastrullhäxan - 20 december 2008 00:49

Det är inte alltid så lätt.


Ibland känner jag att jag bara vill knipsa av mitt liv någonstans vid sommaren 2007.

Och på ett annat sätt å söker jag mig hela tiden tillbaka i mitt förflutna.

Jag vet att jag på ett sätt måste det, för att kunna komma framåt. Är man inte klar med det som är gammalt så ligger det som ett ankare bakom en och håller emot.

Men det vore skönast att bara slippa alltihopa! *Blä*

 Om jag bara slapp känna allt som är inom mig, slippa känna den där skuldkänslan för att jag inte är 100% politiskt korrekt och slippa känna så mycket misstänksamhet och alltid hålla människor på en armlängds avstånd!


Hur som helst... Du har världens finaste ögon. Jag älskar ögon, de är själens spegel, men dina är verkligen något extra.

Av Kastrullhäxan - 18 december 2008 19:43

Alltså... Jag läste om någon som skrev att hästen var som hennes barn, men det är det inte i mitt fall.

Brandy fyller ju liksom 21 år och det känns lite konstigt att han skulle vara som mitt barn. Han är ju faktiskt en gammal gubbe! =)


Men så kom jag på det, BILEN! Bilen är som mitt barn. Jag älskar den där bilen så himla mkt. Jag brukar prata med den och klappa den på instrumentbrädan när den är duktig och det är den ju nästan jämt.


Fina fina Stor-Saaben <3


Av Kastrullhäxan - 18 december 2008 00:10

och ingen av dem är särskilt vana.

Men de försöker och de är söta ihop!


Här hoppar de ungefär 30 cm eller något!

Av Kastrullhäxan - 16 december 2008 00:23

Mamma... Det här är i dina hemtrakter.


Vilket pucko bygger en rondell med ett jättehål i mitten???

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards