Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under december 2008

Av Kastrullhäxan - 10 december 2008 23:09

Och såhär kan det se ut då...


Idag har jag en sån här konstig dag...

Har sovit bort halva dagen och sen åkt till jobbet.

Jag har varit i den nya restaurangen idag och det har faktiskt gått bra. Tidvis kändes det som om det var jag som hade koll, men vi jobbade på bra!


Nu känns det mest bara moloket... Nä... Jag vet inte varför.

Jag vill så mkt just nu som jag egentligen inte vet om jag är mogen för.

Så då får det vänta helt enkelt.

Av Kastrullhäxan - 9 december 2008 19:09

Idag har Brandy fått ha sitt sidepull för första gången. Jag vet inte om han blivit riden med det innan och jag var lite skeptisk till hur han skulle vara att samla.

Styra och stanna var jag inte lika orolig över då jag sjalv har ridit honom (från betet till stallet) i repgrimma och att även ägaren har ridit honom i repgrimma.


Sidepullet är ju lite speciellt och det skiljer sig ju från hackamoret som Brandy är van att gå med, men tro på tusan att han böjde in huvudet och började bära sig när jag bad honom!

Jag hade kunnat bett om mycket mer, mer samling osv, men jag var så nöjd över att han överhuvudtaget svarade på mina tygeltag vad gäller samling att jag ar nöjd så!


Så... Det var helt över förväntan!


Nu ska jag äta lite mat, två mackor och en apelsin är inte tillräckligt känner jag.



Av Kastrullhäxan - 9 december 2008 00:46

Min sambo och hans underbara uttryck, man kan inte annat än bara le åt dem.


Häromdagen hade han varit i Ockelbo (tror jag) och kört långtradare. På kvällen skulle han förklara hur mkt det snöade för mig:

"Det snöade så att man inte såg framhanden..."


Haha bra försök i alla fall. Jag vet inte varför orden kommer ut fel ibland, men det är bara så sött!


Idag har han åkt till Skåne och jag vet inte om jag ska tycka illa eller bra om det. Visst är det skönt att få sitta framför datorn eller tv:n ostört, men samtidigt blir det ju så otroligt tomt!

Det är ju inte alls som i Fjugesta där jag satt framför tv:n med en kopp te i handen, hämtade katten hos granntanten kl  21 (jodå, hon satt kattvakt hela dagarna åt mig och ringde mig varje kväll vid 21 och hon tyckte att han skulle sova hos mig) och klev upp 05:15 varje morgon.

Idag har jag svårt att fatta hur jag orkade med, framförallt vintertid! Klev upp 05:15, åkte bussen till utbildningen 05:45 och det tog ungefär 40-45 minuter. Gick utbildningen fram till 16:00, åkte hem, stoppade i mig en macka/frukt och bytte om till stallkläder (ofta samtidigt) och cyklade till stallet (det tog ungefär 20 minuter) på en dålig cykel (fråga min sambo om ni inte tror mig, han har ärvt cykeln jag hade då) mockade ofta två eller tre boxar och red en häst innan jag cyklade hem, duschade och drack en kopp te och slutligen somnade på soffan med katten på magen.

Vissa kvällar orkade jag knappt prata med Stefan i telefon för att jag var så trött!


Ja... Nog om det. Han ringde iaf för en stund sedan och pratade. De hade haft rast och precis kört iväg igen. Jag vet att hans kollega vr in till honom i lastbilen och pratade lite när de rastade och nu när han ringde så sa han:

"Ja, nu ligger jag och (namn på kollgan) här tillsammans..."


Vad då ligger tillsammans???? =0 De ska inte ligga tillsammans, de ska köra VARSIN lastbil!!! Hallå... Jag tror att jag måste snacka med min sambos chef om det där. Vet han vad hans anställda håller på med under arbetstidtid???!!! (Är det ngn som har hans nr???)

Och min sambo... Ja... Han borde skämmas som håller på med något sånt!!! Och jag.... Ja jag borde vara skitsur!

Men ja... Det är ju vinter, så de kanske behövde hålla värmen ;)


Annars har jag varit ute och ridit på en väldig pigg 20-årig arabhäst!

Och så har jag bakat pepparkakor ihop ed svägerskan. En deg, en kavel och fem pepparkaksformar. Då gäller det att hålla sams!

Av Kastrullhäxan - 7 december 2008 20:47

Jag tror att jag har jobbat mer än vad jag har sovit den här helgen och nu är jag bara så grymt trött!!!!


Tack för en bra dag syster med familj!

Av Kastrullhäxan - 6 december 2008 14:20

Långnatten gick bra, men det märks att de hårda tiderna är här för vi har inte alls så mycket folk längre.

Jag klarar ju tom av att stå i driven och stod där alldeles frivilligt under en timma igår! =)


Så nu ska jag få lära mig det lite mer. Och så ska jag nog se till att jag får lära mig att dressa också, ordentligt alltså!

För jag kan, bara jag får fundera en sekund extra!


Idag är det lite julhandel (på onda, värkande fötter) på schemat. Jag ska bara få ut sambon från badrummet först.

Hur jag ska lyckas köpa hens julklapp utan att han vet var det är är för mig en gåta, men ja... Vad gör man inte?


I morgon är det syster med familj som gäller, jag ska försöka ta mig hemifrån vid 11. Och förhoppningsvis orkar sambon köra så jag får sova (jag slutar ju jobba 5 i morgon bitti)

Av Kastrullhäxan - 5 december 2008 12:08

Underbart.

Jag hade nog faktiskt känt att det varit lite lättare om inte en del arbetskamrater surat ihop för att jag sa nej.


Jag visste inte att det innebar att man alltid måste säga ja när någon vill byta pass eller liknande.


Jag går och funderar på om jag ska ta upp detta på personalmötet som kommer. Det som verkligen stör mig är de små fula kommentarerna i köket. *morr*

Av Kastrullhäxan - 4 december 2008 14:53

Jag tror jag vet varför Stefan vägrar låta mig skaffa en kattunge till...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards