Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under april 2009

Av Kastrullhäxan - 2 april 2009 23:52

Ja vad ska man säga?


Snäll är han ju, men han har onekligen ganska roliga ideer för sig.

Vi hade varit ute och ridit en sväng, Sambon började rida en bit och sen bytte vi och Jumme var sitt gamla vanliga jag. Vägrade först gå hemifrån och sådär. Men helt underbar är han! Det kändes så naturligt att rida honom.


Väl hemma skulle sambon leda ut honom i hagen men stannade utanför stalldörren och väntade på mig. Först skrapar Jumme lite med hoven i marken varpå jag säger åt Stefan att leda honom framåt, så Stefan börjar dra i grimskaftet och smacka vilket leder till att Jumme går framåt samtidigt som han lägger sig ner.

Så han rullade -mitt på stallbacken fastspänd i gimma och grimskaft.

Min sambo blev bra förvånad kan jag lova.


Senare på kvällen stod jag och en kompis ute med honom för att försöka frisera den där kvasten han har i nacken, det är inte helt lätt när man har med en otålig Jum-Jum att göra.

Så vi friserade en stund och så gick min kompis ett varv på stallplan med honom och så friserade vi igen.

Med oss stod ponnyn Frida och hennes ägare och Frida står minsann still. Det är väl träningssak med Jumme antar jag, han har ju kunnat stå stilla på gården där hans ägare bor.


Hur som helst, min kompis ska ta ytterligare ett varv med Jumme så att han slipper känna att han står på samma fläck hela tiden. Rätt som det är så stannar han, krafsar snabbt med en framhov och kastar sig ner i gruset och rullar.

Behöver jag säga att min kompis blev lika paff som min sambo blev tidigare???


Jaja. Nu ha rjag iaf varit iväg och jobbat och jag fick prova att grilla och jag fick beröm. Tydligen så var jag snabb och hade hittat ett sätt som fungerade för mig och det kändes riktigt bra också.

Så nu är det sängen som hägrar för mig tror jag...

Jag är ju fodervärd även i morgon!

Av Kastrullhäxan - 1 april 2009 21:25

Jag skulle kunna brista i gråt.

Jag känner mig så lycklig.

Och så har hästen skött sig långt över förväntan! Jag trodde faktiskt att han skulle vara lite stökigare men ingenting, inte ett dugg har han gjort.


Inte ens tåget fick honom att tappa fattningen även fast han ett tag funderade på vad det var frågan om.


Tack för att jag fått något riktigt positivt i mitt liv igen!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards