Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Wiiiie!

Av Kastrullhäxan - 21 december 2009 20:16

Idag har jag fått en helt underbra julklapp! Jag har väntat och väntat och väntat och ÄNTLIGEN!!! 

DE RINGDE FRÅN TIERP och ERBJÖD MIG EN TJÄNST!

Behöver jag berätta hur glad jag blev!?!?!  


Det är alltså en tjänst som kokerska inom Tierps kommun. De har tagit tillbaka sin skolbespisning från Sodexo och sökte därför folk som kunde jobba åt dem.

Min kära sambo hittade annonsen och tipsade mig och jag satt i flera dagar (i omgångar) och försökte knåpa ihop något vettigt att skriva till dem om mig själv.

Tillslut fick jag nästan lite panik, sista ansökningsdag närmade sig ju så jag satte mig och knåpade ihop något rakt från hjärtat. Självklart tänkte jag mig för när jag skrev, för samtidigt som jag vill berätta om mig själv så vill jag ju väcka nyfikenhet hos arbetsgivaren så att de vill träffa mig på riktigt!

Det jag ville med brevet var att det skulle framgå hur hjärtlig jag är, att jag är mig själv och inte gömmer mig bakom en massa olika sätt att skriva ansökningar. Min text skulle fastna i deras hjärnor liksom!


Jag har varit där på intervju och det kändes bra. Jag var liiiiite orolig att de kanske skulle tycka att jag var för självsäker eller kaxig, men tydligen inte då de ringde idag och erbjöd mig en 50% tjänst. Jag blir provanställd i 6 månader.


Så... Nu är det bara att hålla tummen att bilen fortsätter fungera såhär bra. Den dag den lägger av blir det jobbigt värre för mig. Är jag kvar i Tierp nästa vinter (vilket jag tänkt) så lär vi nog ha skaffat en bil till så att Stefan har också.

Han har faktiskt lite drömmande sagt att om jag får jobbet i Tierp (då pratar vi heltid där) så borde vi skaffa en liten golf till mig. Vi får väl se hur det blir med allt. Än så länge har jag bara en halvtid och vi får väl se om den växer och blir mer sedan.


Idag får det bli en bild på Jum-Jum. kollaget är gjort av mitt kusinbarn Josse  

 
 
Elin

Elin

22 december 2009 23:28

Grattis! är så glad för din skull!!:D:D

http://revhaug.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards