Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Ojojoj

Av Kastrullhäxan - 27 december 2009 20:53

Jag tappade helt bort vad jag skulle skriva om för jag gick in på en arbetskamrats blogg och hittade det här inlägget:


http://kickijohanna.blogg.se/2009/december/apropa-ensam-i-jul.html


För er som inte vet så är det jag som är Prinsessan Lillian, åtminstone på jobbet (det är tydligen svårt att minnas vad jag heter och detta har alltså slutat med att jag blev Prinsessan Lillian) och det fina jag har gjort är att bjuda hem en annan arbetskamrat över jul.

Hon skulle ha varit ensam annars, och jag kan ärligt talat inte finna mig i att någon sitter ensam hemma över jul -om man inte valt det själv!

Nu menar inte jag att man ska plocka in varenda människa som råkar gå utanför dörren och se ensamma ut, men har man ett nätverk av människor omkring sig som man gärna umgås med, ja då lämnar man dem inte i sticket över jul heller!

Nu blev min arbetskamrat sjuk, så hon kom inte. Trist, men sant.

Men jag måste erkänna att det känns bra att andra uppskattar det jag gör!


Jag visste inte att den lilla gesten kunde betyda något för någon utomstående...  


Egentligen skulle jag ha börjat summera ihop året som gått... Men det får nog vänta!


Istället kan jag berätta att vi har planer på att skicka Jum-Jum på dressyrtävlingar. Den 10e januari på GRS och den 31 januari i Högbo. Det blir inte jag, utan min medryttare som tävlar då (detta pga att jag varken har grönt kort eller licens) och jag hoppas på... Att han sköter sig?   Haha, nej det är väl klart att det skulle vara skoj med bra poäng, men jag har faktiskt ingen aning om vilken nivå de andra ekipagen är. Vi åker dit för skojs skull, gör vårt bästa, skaffar oss mer erfarenheter och sen får vi se hur det blir med resultatet. Så länge han ine fåt psykbryt och gör något riktigt korkat så kommer jag vara nöjd med pållen i fråga. (Och M också!)

Så... Håll tummen nu gott folk!



*viskar* Har jag berättat att min kära sambo har lovat mig en ny bil att pendla till Tierp i? Det blir först längre fram, så får jag hålla till godo med den älskade Saaben så länge (hur ska jag kunna lämna bort den?) och sedan kommer jag få något litet mindre att åka i. Sambon har föreslagt en Golf III (eller Golf 4a) men la sedan till att jag givetvis fick vara med och bestämma själv.

Golf är ju en bil som jag har erfarenhet av (dock äldre modeller) och som jag tyckt om, men även någon mindre variant av Toyota skulle kunna passa mig (kanske bara är Starlet de har i mindra variant?)

Litet och billigt, men ändå driftsäkert ska det vara!

 
 
Ingen bild

Vickan

29 december 2009 15:11

Men gumman, en golf går juh inte. då hamnar man juh bara i hästhagen ;) hihi saknardej! kraaaaaaaaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards