Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Kastrullhäxan - 6 februari 2009 00:46

Hm... Ett ord kan vara långt men mena nåt kort

En microorganism består om det är rätt sort

Och varje språk har egna ord

med sol och stormar och himmel och jord

Men nu har jag en fråga

ja, så jag undrar...


Hm... Så varför de? Och när och hur?

Varför finns det stjärnor? Är det bara tur?

Och är vår himmel störst?

Och vilken stjärna faller först?


Och det är en sak jag grunnar på,

att är våra fingrar gröna fast de är blå?

Så underligt med skön,

så blir en planta frisk och grön.

Sjung! Da da da da da dadada da...


Hm...


Så varför det? Och när och hur?

Varför dinns det stjärnor? Är det bara tur?

Och är vår himmel störst?

och vilken stjärna faller först?

Jag önskar att jag sen kunde se,

vart tar ljuset vägen när man släcker det?

Jag undrar vad som sker,

om ingen orkar grubbla mer...

..................................................
...................

Grubbelsmurfen och KastrullHäxan är likadana!

Av Kastrullhäxan - 6 februari 2009 00:03

Jag önskar bara att min sambokunde komma hem. Jag vill hålla om honom och pussa på honom och krypa nära nära intill och viska i hans öra hur mkt han betyder för mig...


Låt

Ordet

Vara

Evigt

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards