Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Kastrullhäxan - 7 februari 2009 05:26

Och jag har haft så skoj på jobbet!

Först fick jag stå i kassan och sedan blev jag "lös" vilken ledde till att jag dressade, packade, gjorde serveringen, backade driven o backade kassan.


Jag var med andra ord lite överallt och min kollega som var i driven hade hela rutan full med kvitton ett tag.

Ett gäng hade beställt med delad nota men när de kom fram till luckan hade de ångrat sig och en skulle betala alltihop.

Ja det löste sig i alla fall.

Efter att jag hade hjälpt honom med att få ut alla beställningar (det gick faktiskt ganska fort när vi börjae samarbeta, jag sprang med maten och han tog beställningar/tog betalt) tittade han på mig, suckade lite lätt och sa:

"Jag skulle kunna kyssa dig nu."

"Gör inte det" svarade jag "Jag blir så generad då!"


Förra helgen hade det tydligen hänt en grej uppe hos oss, jag vill inte gå in för mkt på detaljerna eftersom jag inte helt och hållet vet vad och hur det hände.

Detta är dock något som företaget jobbar med och mot, men det har gått några kalla kårar efter min ryggrad idag.

Jag skickar en extra tanke till min kollega som tydligen hamnade i händelsens centrum, och även de övriga kollegor som var där och fick genomleva hela händelsen.


Vi är utbildade i hur vi ska reagera, men det är inte alltid som hjärnan fungerar när man väl står i en hotfull situation.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards