Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Kastrullhäxan - 20 februari 2009 12:46

Don´t kiss a boy who eyes are black.
He kiss you once and never come´s back.
Don´t kiss a boy who eyes are brown.
He kiss you twice and then leave town.
Don´t kiss a boy who eyes are green.
He kiss you once and then finds another queen.
Kiss a boy who eyes are blue.
He kiss you back and then always love you.

Av Kastrullhäxan - 20 februari 2009 00:40

Kanske är det därför jag trivs så bra med att jobba nätter, för att jag aldrig hinner känna eller tänka efter?

Det är så enkelt att stoppa undan allting långt därinne, att stoppa huvudet i sanden och inte känna efter...


Det jobbiga är när man får ont i huvudet, man har slutat andas och hjärnan skriker efter syre, då måst eman slå upp sina vackra blå och så väller alltihopa fram.


Det är som en akut magsjuka, det bara kommer, kastar sig över en och det finns inget man kan göra åt det. Det är bara att springa och hoppas att man hinner fram innan det kommer ut.


ibland känns det som att jag inte når fram, jag försöker men hittar inte de rätta orden, förstår inte mina egna känslor. Och hur ska man kunna förmedla något som man inte själv förstår?


Men det är så nyttigt för mig att ibland falla tillbaka, att känna lite grann av den där djupt rotade smärtan som jag en gång bar inom mig. Idag känns det så overkligt för mig, att det har funnits dagar när det inte fanns någon lycka i mitt liv... Det fanns mer eller mindre sorg, men aldrig någon riktig lycka.

Hjärtat hade slutat slå och de gånger det ändå gjorde något slags upplivningsförsök så gjorde det så ont inom mig.

Smärtan var obeskrivlig, den gjorde så ont att inget annat kunde överskugga den.

Varje gång något i mitt liv verkade positivt var smärtan där och knackade på och la sitt mörker över det.


Det är så nyttigt för mig att minnas den människan som räckte mig sin ena hand till försoning och som sedan slog mig med den andra och spottade mig i ansiktet innan jag fick gå igen.

 Det är så nyttigt för mig att minnas hur jag grät på julafton och bara några dagar senare återvände och gjorde mig själv så illa som bara en människa kan göra.


Det är så viktigt, för jag ska aldrig tillbaka dit igen.


Där och då fanns bara ett mål för mig -overlevnad. Allt annat fick vänta, bara jag överlevde.

Och jag är en erfarenhet rikare: Det är jobbigt att slåss för sitt liv när man slåss med sig själv.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards