Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Kastrullhäxan - 12 februari 2009 22:59

Idag har vi bokat både fintvättstugan och grovtvätten.

Jag bhövde tvätta ett schabrack + några lindor så det blev ju en maskin och sedan hade min sambo bestämt att några mattor skulle tvättas, däribland badrumsmattan.

Och jag höll med honom, badrumsmattan är ju inte tvättad sen vi köpte den så nu var det dags.


Sambon tyckte att vi kunde tvätta den med de två mattorna vi har i hallen varpå jag frågar honom:

" Har du tvättat dem förut?"

"Jaaaa" säger han glatt och stoppar in badrumsmattan ovanpå de andra mattorna.

Sedan frågar han mig vilken teperatur han ska köra dem i.


Grejen är ju den, att jag ALDRIG tvättar längre. Innan jag träffade min sambo tvättade jag ungefär en gång i veckan -ensam.

Jag bar mina tunga tvättpåsar och mitt tvättmedel upp och ner för trappen hemma, ut på gården (ibland iklädd pyjamasbyxor och långärmad haha) och ner för trappen till källaren på det andra huset.

Så jag bad honom helt sonika att läsa tvättråden på mattan.

Han fann lappen, stoppade in mattan igen och tryckte igång maskinen.


Ungefär en timma senare kommer vi ut till tvättstugan.

Sambon går till maskinerna med fintvätt och jag går till grovis.

Eftersom maskinen inte är klar plockar jag om lite inne i torkrummet för att få plats med mattorna på bästa torkplatserna och går sedan ut till tvättmaskinen som blivit klar.

Överst ligger de två hallmattorna, matta ett lyfter jag bara ut och hänger upp i torkrummet, matta två lyfter jag ut och slänger sedan in ett öga på våran badrumsmatta och börjar garva. =0

Jag ropar till sambon och frågar om han verkligen tvättat hallmattorna någon gång innan.

"Jaaa, då blev de rosa!" svarar han 

"Ok, för vi får nog köpa ny badrumsmatta!" ropar jag tillbaka.


Jag kan säga att våran badrumsmatta var svart och vitrutig med bokstäver på (BATH). Numera är mattan svart och blårutig =D

Fransarna på hallmattorna var vita förut, de är blå nu.


Hur hallmattorna en gång tidigare har kunnat blå rosa förstår inte jag eftersom de är färgade blå och nu färgade allt annat i maskinen blått!


Haha. Ja tänk så det kan gå.

Nu sk ajag ringa och fråga svärmor om hon vill ha en ny badrumsmatta!



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards