Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Kastrullhäxan - 21 februari 2012 17:23

Idag har jag varit till barnmorskan igen. Jag har ju en ny som ni kanske minns eftersom min ordinarie är sjukskriven.
Jag fick väga mig, lämna blodprov (stick i fingret som jag hatar) och fick en del papper med mig hem om lite allt möjligt som ska vara bra att veta.


Allt är bara bra, Blodsockret ligger på en stadig nivå, blodtrycket likaså och Götes hjärtljud var hur fina som helst.

Jag passade på att ta upp lit funderingar som jag hade och fick veta att det jag känner är helt och fullt normalt.


I morgon blir det en lååång dag för mig då jag ska jobba förmiddag och sedan iväg på kurs på eftermiddagen.
Jag ska till min gamla arbetsplats och det kommer kännas annorlunda att köra E4an hem igen. Det är ju ett tag sedan jag körde där nu.


På tal om ingenting så hörde jag ett rykte om en framtida brännbollsmatch. Haha. Ja, ska jag springa med kryckor och magen i vädret då eller?  Men givetvis åker jag gäna dit och umgås i alla fall.


/Kastrullhäxan 

Övrigt: Ett barn sa: "Mamma, jag tycker att du är jättevacker. (en stunds tystnad). Men NN (fröken på fritids) är ännu vackrare för hon ser ut som en ängel".


Jag älskar barns spontana kommentarer sådär. De är ju ärliga i alla fall :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards