Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Kastrullhäxan - 29 februari 2012 18:22

Igår var jag på utbildning i Stockholm.
För alla er som inte hört historien om mina tågbiljetter så kommer den här. Läs och njut och skratta en stund, det är det enda man kan göra åt eländet!

Eftersom det här är en utbildning via mitt jobb så är det min arbetsgivare som ställer upp och betalar (sådant blir man ju alltid glad för, utbildningar är aldrig fel!) och det innebär också att arbetsgivaren betalar resan.

Så jag fick hem en faxblankett som jag skulle fylla i och faxa till SJ.

Men jag tänkte vara smartare än så, så jag traskade iväg till SJ här i Gävle och tänkte att jag löser det på plats i stället. Men icke! Jag behövde ha en underskrift från arbetsgivaren eftersom den ska betala.
Och eftersom jag hade semester så var det bara hem och stoppa blanketten i scannern och skicka den till arbetsgivaren. Jag fick sedan tillbaka blanketten med underskrift och bokningsnummer och hela baletten.

Kanon! tänkte jag.

MEN... Historien är långt ifrån slut där. Då dyker räkningen upp hos min arbetsledare och den är ordentligt saltad. Beloppet var ungefär det dubbla...
Så... Ett nytt mail till ekonomiansvarig som kollar, arbetsgivaren ringer upp mig och säger att detta ska redas ut.
Och hur de löser den biten är jag inte så bekymrad om, bara jag får ut mina biljetter.


Så, i fredags åkte jag från jobbet, hämtade upp sambon på vägen, var in på apoteket en sväng och patade i telefon JÄTTELÄNGE (jag övervägde att stänga av den till slut för jag blev så trött) och sedan åkte vi till SJ igen för att få ut biljetterna.

Jag visar blanketten för killen vid disken, han knappar in bokningsnumret och får upp två röda rutor. Biljetterna är återköpta!
Så där står jag, fredag eftermiddag, utan biljetter och ska åka tisdag morgon. Underbart!
Bläddrar i telefonen och hittar ett nummer till en människa inom samma område som jag jobbar och som tur är så är hon kvar och svarar i telefon. Efter ett samtal med henne får jag skicka ett nytt mail till min arbetsgivare och invänta svar på måndagen.


På måndagen ringer arbetsgivaren och berättar att hon varit i kontakt med SJ och försökt reda ut saken om räkningen. Det hade då visat sig att SJ gjort fel och det skulle rättas till, men istället har man tydligen återköpt biljetterna helt och hållet. Grattis SJ. Ni sätter verkligen era kunder i skiten och kan uppenbarligen int elösa det på något enkelt sätt. Men det kanske finns en anledning att ni heter SJ AB. När man läser det baklänges så förstår man ju precis vilket skitföretag man har att göra med...

Ja, hur slutade dagen då?
Jag fick kliva upp en timma tidigare, ta bilen till Tierp för att kliva på Upptåget där, en minut tidigare än vad mitt SJ-tåg skulle ha avgått från Gävle C. Tack SJ, tack tack!

Jag åkte från Gävle vid 6 i går morse, och 19.15 stannade jag min bil på stallbacken för att göra de sista manövrarna innan det var dags för intag av de fyrbenta vännerna som jag har.
Behöver jag säga att mina ögon stod i kors när jag väl parkerat bilen i garaget?

Idag har jag jobbat några timmar extra. Givetvis välkomna slantar i kassan nu när man precis pungat ut med en rejäl påse pengar till veterinären. Men vad gör man inte för sina älsklingar?
Det var en väldigt groggy Jum-Jum som jag hittade i boxen i måndags eftermiddag, men nu verkar han vara helt återställd igen.

I övrigt försöker jag hålla uppdraget i föreningen kort. Lika bra att få alla delar gjorda så fort som möjligt, då får man mest ordning och reda.
Men det händer en del på den fronten. Jag har skickat en förfrågan om möjlighet att använda oss av den lilla gulliga föreningen som vi brukar tävla hos ibland som en möjlighet till våra SM-uttagningar. Och de var väldigt positiva vilket känns riktigt roligt då jag vet att de är en aktiv och jättetrevlig förening. Jag hoppas verkligen att övriga fjordhästekipage ska hitta dit också!


Nu ska jag smita iväg och gör alite småbestyr innan det är dags för ett ombyte och färd mot stallet.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards