Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Kastrullhäxan - 15 mars 2009 20:08

Jobbade natt men fick gå hem en timma tidigare, det var skönt eftersom vi bestämt att vi skulle åka och bada.

Ca 04.10-04.15 startar jag bilen utanför jobbet och ser att det blinkar till mot snödrivan framför mig och tänker: "Vad var det?"

I nästa sekund börjar bilen plinga och ett meddelande dyker upp i dispalyen: "Front light failure"


Skit också, jag hade blivit enögd.

Jaja, jag tänker i alla fall inte byta lampa på en mörk och kall parkeringsplats strax efter 4 på morgonen så jag åker hem.

04.30 kryper jag ner under täcker hos min sambo och han kvicknar till. Jag berättar då att jag glömt min mobiltelefon i bilen och att ena lampan gått.

11.00 vaknade jag i morse och kände att jag orkade kliva upp (jag vaknade utav sambons väckarklocka klockan 08.00 också, men då var jag så trött att jag kunnat somna sittande).

11 kommer jag iaf upp och möts av en lite förvånad sambo ("Är du redan vaken?") Får frukost framdukat (gott) och så berättar han att han varit ner och bytt lampa åt mig och tagit upp min telefon.

Är det inte kärlek så säg?


Därefter satte vi oss i bilen (jag, sambon och sambons två yngre syskon) och drog till badet i Sandviken. Där gick vi in som familj (billigt värre!) och hade roligt en bra stund innan det var dags att åka hem. Dagen på badet avslutades med bubbelpool och bastu givetvis.

Sedan åkte vi till Max och åt. De hade MaxBox för 19kr idag och när vi kom var det lite folk där men vi lyckades hitta ett bord att sitta vid även om vi fick torka av det själva.

Jättegod mat och trevligt sällskap!


Och nu har jag sovit i nästan två timmar. =S

I morgon ska jag ha Brandy på förmiddagen och sedan ska vi iväg för att köpa transporskydd på eftermiddagen.


Ha det gott. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards