Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Kastrullhäxan - 10 februari 2010 22:24

Eftersom vår stallägare är bortrest så är ansvaret för stallet lite mer fördelat på oss hyresgäster nu.

Och idag när vi kom var det säkert en dm snö på hela stallbacken så jag och min kära sambo letade reda på snöslungan och fixade till det.   Ingen av oss har hanterat en snöslunga innan, så det var rätt intressant ska ni veta!  

Min kära sambo körde den och det var TUUUUNGT må ni tro! Dessutom skottade han in mig i stallet, jag kom knappt ut genom dörren för all snö som låg där!

Våra hästar kan snart kliva över staketet för vi har så hög snö, det får verkligen inte komma något mer nu! Tur att de har respekt för staketet i alla fall!


 

Allram (148 cm i mankhöjd) och Lee försöker skritta lite på ridbanan som är oplogad.


  Jum-Jum (137 cm i mankhöjd) stannade på ett ställe där det inte var riktigt lika djupt.



Min medryttare har bestämt sig för att sluta då hennes studier tar så mkt tid, och jag har redan börjat fundera på om jag känner någon som kan ersätta henne -för hjälp behöver jag!

Jag frågade då en väninna och hon var i alla fall nyfiken på min gula klump till häst så vi får väl se. Inget är bestämt än, men i teorin så kommer allt bli toppen!

   


För övrigt har jag och min kära sambo diskuterat städningen här hemma. Han upplyste mig om att städning minsann bränner fett. Jag tolkade det som att han tycker att jag är tjock! Taskigt!

Sedan sa han att jag är dum ibland också. Så nu är det bäst att han ligger på och gör bra saker resten av kvällen för annars får han sova i gästsängen ensam i natt!


Vi har lasttränat idag och Jum-Jum gör det väldigt rutinerat. T.o.m min sambo har skickat på honom idag (det fungerade efter att min sambo förstått att man inte kan hålla i grimman med samma hand som man har en godis i, haha!). Det känns riktigt bra. Det är att åka bort och lastträna som vi behöver göra nu. Någon som lånar ut sin stallbacke någon timma?


Nu är det dags att kvällsfika lite och sedan sova. I morgon förmiddag ska pålle skos och jag lär nog bli kvar i stallet läääääänge om jag känner mig själv rätt. Samma sak varje gång. Sedan är det bara hem och laga mat (jag minns faktiskt hur man gör, tro inget annat!) innan sambon drar till Skåne igen. Jag hatar när han åker bort för det blir grymt tomt här hemma, men sånt är livet och detta visste jag om innan vi flyttade ihop. Så det är bara att bita ihop o försöka se glad ut. På lördag sa vi vara barnvakt, det ska bli riktigt intressant -framförallt med tanke på att min sambo har lovat att JAG (som ska jobba natt) ska vara den "riktiga" barnvakten. Nåja... Det blir väl att se till att Jum-Jum är på gott humör och sedan önska mig bra väder så vi kan rida iväg en sväng. Det brukra göra denna tjej nöjd!


För övrigt fyller min farfar 90 år snart. Hej och hå. Jag vet inte ens om jag kommer kunna pka ner och hälsa på.


Nej... Over and out!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards