Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Kastrullhäxan - 23 januari 2011 19:37

I helgen har min pappa varit här. Det har varit avslappnat och skönt men jag har känt mig seg.


I lördags kom vi i alla fall iväg och tränade med hästen. Jag och en kompis lånbytte hästar med varann och det var riktigt nyttigt, även om det ibland kändes ganska pirrigt att sitta uppepå "Stora" Gimli. Mest spännande var det när han körde ner huvudet och började göra små krumbukter med med. Hej och hå! Det var bara att sitta emot och hålla i sig kan jag lova. (Hade han gjort större bus så hade jag garanterat åkt av)

Men han är en trevlig häst att hoppa.

Min väninna fick då låna Jum-Jum och det var nog en upplevelse för både honom och henne. Hon har ju mer "framåt" i sig och är van att ha en häst som tar av tidigt. Detta försökte hon överföra på Jum-Jum, som helst springer långsamt och kryper nära intill. Jag tycker att hon gjorde det riktigt bra. Han är inte helt enkel att hoppa!        

Sandra och Jum-Jum


  Jag och Gimli.

Ett tag var det lite halvt kaos i ridhuset eftersom några hästar verkade få tokryck och for runt sm galningar. Vid två tillfällen hade vi en häst lös i ridhuset -något som Gimli tyckte var obehagligt. Tur att han är så snäll och lyssnar ändå.


Desutom fick Jum-Jum och Allram åka i transporten ihop. I hagen är det sällan man ser dem stå och klia varandra (åtminstone vintertid) men i transporten passar min gosehäst på! Han vet nog att Allram inte kan sparka honom i transporten. Ett tag såg det ut som om han stod och snuttade på Allrams öra!

Säga vad man vill om Allram, han kan vara bra sur på Jum-Jum ibland, men i transporten har han verkligen tålamod med honom!

  "Puss Puss"


Idag har Jum-Jum fått agera lite moralsit stöd åt en ung tjej som är lite hästrädd. Hon åkte till stallet och var lite nervös, men det slutade med att hon både skrittade och travade ensam. Det kanske inte var så graciöst, men vi hade inte heller några krav utan det skulle bara kännas bra för henne. Jag tror att det var en nöjd tjej som åkte hem efteråt. Hennes kompis var med också och hon fick också prova att rida givetvis.

   


I morgon är det en ny dag och en ny vecka. Jag ska försöka ta nya tag och komma vidare. Men jag bävar! I natt har jag drömt mardrömmar och vaknade upp, förvisso utvilad efter en lång natts sömn, men med ett mindre ryck. Jag hatar att känna så här, det förstör verkligen mitt liv! Blä!


Nej, snart är det dags att åka och ta in min guldklimp. Han har förresten fått en egen Facebook. Bli gärna vän med honom där!

Nytorps Jum-Jum heter han.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards