Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Kastrullhäxan - 17 januari 2012 17:50

Denna kommentaren hade jag fått idag.

(Jag vet inte huruvida ett svar syns när jag lägger det under kommentaren, det är anledningen till att jag lägger det här)


"Vill inte vara anonym som du verkar tro, kan ärligt säga att jag bara bryr mig om din häst och även om du vill förneka det gillar han mig. Jag tänker inte skämmas att jag läser om honom här när det är enda platsen jag kan läsa om honom, o honom har jag alltid varit brydd och duktig med så där kan du säga vad du vill men anonym känner jag inte att jag behöver vara så du vet!"


Var får du allt ifrån? När har jag förnekat att han gillar dig?

Jag kan ärligt säga att jag inte på rak arm kan komma på någon alls som han inte gillat. (Inte ens veterinären som ger honom sprutor, böjer ihop hans ben och grejjar inne i hans mun).  Det ligger liksom inte i hans natur att vara sån. Men bra att du känner dig lite speciell i alla fall. 

Jag hade snarare blivit förvånad om han plötsligt vänt dig ryggen och skitit i dig...

Nu har du i alla fall inte med honom att göra längre, så du får mysa i det jag väljer att dela med mig av här. Mig spelar det som sagt ingen roll.

..................................................

..................................................

..................................................

......................................


I övrigt är jag superglad över att Rolf-Göran Bengtsson fått Jerringpriset! Vilken snubbe!
Sen att det finns några människor som måste göra sig löjliga och påstå att ridning inte är någon riktig sport, för hästen gör jobbet och ryttaren åker med. Jo, tjenare! Här snackas det vitt och brett från folk som inget vet!
De här människorna tror att hästarna bara är 500-600kg mesigt larveri som gör precis som vi säger. De kan själva räkna ut vägen på banan och avgöra vilket tempo det ska gå i.
Men då antar jag att rally, speedway och liknande inte heller är några riktiga sporter. Det är ju bara att gasa och styra, eller??? 


Ridsport är Sveriges näst största sport (bara fotbollen är större). Det är verkligen på tiden att många fler sportnördar får upp ögonen för att vi också är en del av det aktiva Sverige!


-----------------------------------------------------------------------------------


Slutligen: Kolla detta:

http://www.aftonbladet.se/vader/article14222140.ab


Och nej, det är INTE länsväg 292 utan Bredforsvägen. Jag åkte själv förbi just den lastbilen några timmar tidigare när jag var på väg till jobbet, och de höll på att bärga den när jag åkte hem ifrån jobbet samma eftermiddag.
Det var verkligen isbana hela vägen. Är så tacksam över automatväxeln på bilen som sakta, sakta driver mig framåt samtidigt som 4-hjulsdriften gör det hela något stadigare. Men ingen bil är bättre än den förare som sitter i, och tyvärr håller många alldeles för hög fart i dagens läge.
Man tror att man är skyddad med airbag, antispinn, ABS och alla moderna tekniska prylar. Men när det blir riktigt, riktigt halt så finns det bara en enda sak som verkligen är ett vettigt skydd: Rejält sänk hastighet!


Jag blev sen, väldigt sen till jobbet, men hellre det än att jag varit en av alla de som suttit i diket.


Till och med sandbilen hade åkt av. Och som ni ser, reportern åker skridskor på vägen. Det hade han kunnat göra hela vägen fram till Söderfors om han velat.

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards