Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Kastrullhäxan - 22 januari 2012 22:09

Jag är vid liv.

Har ridit några varv på banan idag.

Mulle är kanske lite mindre stel än sist jag satt på honom. Men jag jämför ju med Jum-Jum som är som ett gummisnodd också.


I morgon är det jobb, och sedan iväg till barnmorskan.

Jag har förresten en ny barnmorska, eftersom den jag haft råkade ramla och bryta benet. Så kan det gå!


Och jag lyckades sova med den där blodtrycksmätaren hela natten. Jag vaknade flera gånger av att den brummade och klämde om min arm.
När det tillsist var dags att kliva upp så var jag alldeles öm i armen. Hoppas att jag slipper göra om det. Sist fyra timmarna räknade jag verkligen ner till jag skulle få ta av mig den.


På fredag verkar det som om Jum-Jum ska till Lervik igen. Kul att ha hittat någon som har intresse i honom och som vill förvalta honom åt mig medan jag tränar på att bli och vara mamma.
Att hon lånar med honom på lektion är ju bara positivt. Både hon och Jum-Jum utvecklas och hon underhåller honom åt mig. Så jag klagar inte!


Idag har vi tvättat bilen. Den var rejält skitig kan jag lova. Men det syns inte så väl på den här som är silverfärgad om man tänker på hur fort den förra bilen (som var svart) såg skitig ut.

Och när jag såg pärlan nyspolad och skrubbadoch hela köret så kände jag mig stolt. Inte behöver jag skämmas för att åka i den heller! Den blev en bra bil tillslut fast det tog tid innan vi hittade rätt. Jag vet inte hur många bilar som sambon ringde på innan vi åkte och kikade på den här.


Nej, nu är det borstning av tänder, ihopflätning av hårtesten jag har i nacken och sedan en natts sömn som gäller. I morgon är det förmiddagspass som gäller, och tydligen har jag en "trött-vecka" i graviditeten.

Jag som trodde att graviditet innebar att man gick med ett leende med magen i vädret... Haha, skoja, så enkelt trodde jag inte att det var. Men inte heller så här besvärligt och invecklat.

Bebis verkar i alla fall inte ta några större notiser av det hela utan utvecklas i sin takt och verkar må bra.

Dock uppskattade den visst inte att jag red idag. När jag satt av blev det full aktivitet där inne. Men det är klart, ridning kräver ju en del av magmusklerna!


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards