Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Kastrullhäxan - 19 januari 2012 17:30

Jag startade dagen med en rivstart på jobbet, två timmar innan ordinareie arbetstid. Dettaf ör att vi skulle ha någon som helst chans att hinna med över huvudtaget.
Lagom till vi ska ta en morgonfika får jag jordens blodtrycksfall. Hej och hå vad det snurrade ett tag. Jag lev tvungen att sätta mig ner en stund. Riktigt läskigt! Tur att det ger med sig rätt fort i alla fall.


Sedan visar det sig att stora ugnen är trasig. Grattis till oss som har hundra saker att göra i ugnen idag!
Så det har varit ett ganska rejält pyssel med grytor på spisen och omorganisera saker...


Nu är jag i alla fall anmäld till en kurs som handlar om mat och allergier. Kul att man får chansen att utbildas och utvecklas och bli bättre. Jag är i och för sig redan väldigt, väldigt bra, men liiiite bättre kanke jag kan lyckas bli ändå! 

Det "roligaste" är att kursen är i Stockholm... Jag ska åka tåg dit. Om jag nu lyckas lösa ut biljetten alltså... Haha, en sån sa kan vara ett helt företag ibland. Det är ju liksom inte jag som ska betala, utan min arbetsgivare. 
Snacka om att man har tur som har en arbetsgivare som vill lägga de resurserna på en. Och så tycker folk att det är konstigt att man stannar i yrket och inte blir något "finare".
Men jag värdesätter andra saker helt enkelt. Jag bryr mig inte så mkt om ifall mitt yrke har status eller inte, så länge jag trivs själv. Och där jag är just nu fungerar det himla bra! Världens goaste kollegor som lyssnar oh bryr sig! Ibland spyr jag lite galla, men för det mesta berättar jag nog mest roliga saker!


Just nu ligger min sambo och blundar på soffan. Jag funderar allvarligt på att väcka honom. Kanske vi hinner ta en kvällsrunda med hästarna?


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards