Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Kastrullhäxan - 8 mars 2012 17:03

Dags för ett nytt inlägg då.

Jag sitter hemma med ont i bäckenet, för tillfället mest på höger sida, och håller på att bli tokig.
Jag vill göra en massa saker men jag har fullt upp med att försöka ta mig ur stolen som jag sitter i. Skit också!

Jag vill ha sommar, sol, långa varma dagar med vackra solnedgångar på kvällarna, ledighet och en massa mys!
Jag VILL! Jag VILL! Jag VILL!

I söndags var det hopptävlingar för vår del.
Jumme startade först med en väninna till mig och framhoppningen bestod av BUS till tusen. Min väninna är dock en tuff tjej och satt bara still i sadeln, skrattade och styrde mot hindren i alla fall.

De fick upp tusan till fart, men tyvärr vände Jum-Jum åt fel håll efter hinder nr 2 och fick fyra fel för felaktig väg...
Sambon startade sedan på Mulle och där hade vi redan innan bestämt att han skulle försöka sänka tempot och få till bättre vägar. Lugnare gick det ju, men sambon hade minsann sett att de andra kunde ta snäva svängar i omhoppningen så det gjorde han och Mulle också. De fick ett pet, men en riktigt bra tid och när de gick ut från banan var de klassledare.
Sambon satt av Mulle och sedan direkt upp på Jum-Jum, som hade bestämt sig för att han var klar för dagen och vägrade gå in i ridhuset igen. Han backade in i både mig och Mulle och ni som känner mig vet att det gör man inte osträffat! Jag fick tag i en tygel och släpade den envisa lilla fjordhästen in i ridhuset. Grrr!
Det är dags att han växer upp och slutar bete sig som en bortskämd skitunge! (Jag kan säga att när han förstod att han lyckats reta upp mig så följde han snällt med).

Sambon red en riktigt bra runda och fick rida omhoppningen. Jag hade andan i halsen där jag stod med Mulle intill mig och de som såg Jum-Jum hoppa för ett år sedan skulle nog inte känna igen honom idag!
Även med Jum-Jum tog sambon snäva svängar och Jum-Jum ställde upp och försökte. TYVÄRR petade han med hovspetsen på en bom i sista hindret och bommen föll till marken. Så SYND!
Men så kollade domaren på klockan. De hade pressat tiden med ca en sekund och var klassvinnare! 
Hade jag inte stått och hållt i Mulle så hade jag nog kastat mig på dem och pussat på både sambo och häst! Vilket ekipage!

 
Det är inte alla dagar som man åker hem med både en första- och en andraplats från samma klass!

Jag har kommit fram till att det här är mitt sätt att öva till jag blir ponnymorsa. Vänta till jag står där vid staketer med en okontrollerbar unge på en het ponny inne på banan, och skriker! Haha!

Visst har ni sett att det går att lägga omslagsbilder på Facebook? Så nu har jag roat mig med att göra några stycken. Bl.a den ni ser ovan. Den blev jag riktigt nöjd med!

Sedan har jag också gjort dessa två:
   

Sedan MÅSTE jag ju skriva att idag har vi ett födelsedags"barn" i familjen. Min sambo blir nämligen 30 år. Tråkigt nog är han i Skåne just nu. Men då hinner jag slå in hans paket som jag har planerat att han ska hitta i morgon bitti när han kommer hem.
Vi firar ju dessutom ett års förlovning idag. Tänk vad tiden går fort ändå!
På lördag förmiddag blir det lite fika här hemma. Släkt och vänner är såklart välkomna hit och smaka på lite tårta då.

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards