Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Kastrullhäxan - 13 mars 2012 15:04

Jag vet inte riktigt var jag ska börja skriva någonstans.
Helgen har varit helt suverän även om det inte finns så mkt tid för återhämtning. Men så länge man gör saker som man tycker är roligt så spelar det ju ingen roll.

I fredags var jag till barnmorskan och allt ser bra ut. Enligt hjärtslagen ska det vara en liten pojke som ligger där inne och jag själv känner mig numera så övertygad att jag kommer bli riktigt förvånad om det blir en liten tjej. Men det spelar faktiskt ingen roll. Jag är bara glad så länge det är friskt!

Det är spännande att höra ljudet av bebis hjärta och varje blodtryckstagning har jag gjort till en utmaning. Jag ska fixa att hålla ner blodtrycket så länge som det bara är möjligt!

Jag fick ju väga mig också och jag hade gått upp tre kilo sen sist, alltså är det sammanlagt fyra kilo sedan jag skrev in mig för ungefär 20 veckor sen. Magen hade växt tre centimeter sedan förra tillfället vi mätte och det ser kalasbra ut enligt alla diagram!


I lördags började vi med att åka till stallet och jag klättrade faktiskt upp på Jum-Jums rygg och red en liten lugn tur. Han är så himla förståndig och försiktig och nu när jag inte längre behöver klä på mig 200kg kläder så sitter jag lite stadigare också. Dock blev det som sagt en lugnare tur då jag har en växande mage att tänka på.
Göte sa i alla fall inget om själva ridningen och väl hemma vid stallet igen var jag en väldigt nöjd Lillan.

Sedan var det bara att ge sig hemåt eftersom Nallen väntade på oss utanför och han hade med sig ett par rejäla kryckor och en sits som man sätter i badkaret så att man kan sitta och duscha. Så äntligen kan jag duscha utan att vara rädd att slå omkull i badkaret!

Därefter ramlade det inte lite mer folk eftersom min kära sambo fyllt jämnt och de lyckades såklart passa in varandra precis så soffan blev tvärfull med folk. Jag hade fullt upp med att räkna hur många vi var sammanlagt.
Riktigt trevligt trots att jag var lite trött!


På lördag kvällen var vi bortbjudna på middag, men sambon hann ändå med att ta en whiskey ihop med sin brorsa. Ibland behöver man faktiskt bara få luta sig tillbaka och ta ett djupt andetag.
Middagen var riktigt trevlig med goda vänner och glada skratt. Skönt att bara kunn sitta ner och ta del av det som är livets goda, och kunna vara sig själv!

Givetvis började det regna på lördagkvällen och jag var så tacksam över hästarnas vindskydd som jag visste att de stod i. När vi åkte hem på kvällen hade regnet blivit till en förrädisk hal yta överallt.


Söndagen bjöd inte på någon långvarig sömn, utan det var bara att dra sig en liten stund, kliva upp, få i sig frukost och sedan köra iväg sambon på fotbollsmatch. Där fick han rycka in som målis eftersom den ordinarie inte kunde och mina gamla fotbollskläder hade fått äran att komma ut ur garderoben.
Behöver jag ens säga att sambon storspelade i målet? De förlorade visserligen matchen, men jag var ändå riktigt stolt över alla grabbarna som gjorde en jättefin match. De försökte verkligen lira boll, snacka och röra på sig.
Men jag ska nog inte vara med på deras matcher egentligen eftersom jag drabbas av en oerhörd hög puls och står vid sidan av planen och försöker guida dem...Haha, jag låter nog som värsta tränaren där jag står och skriker! (Än så länge har ingen bett mig knipa käft i alla fall).

Efter matchen åkte vi hem så sambon fick duscha, stoppade i oss ett par pannkakor var och åkte sedan till stallet så sambon fick motionera sin häst lite.

Och ja... Det var väl vår helg i stort och smått antar jag.
Idag är det tisdag och jag jobbar på så gott jag kan. För det mesta innebär det att jag asar mig runt i köket och släpar ena benet efter mig eftersom jag har rätt ont. Nu har tom barnen som vi serverar börjat observera att något är på tok och börjat fråga hur det är egentligen.

Idag fick jag i alla fall äran att göra en Tigerkaka åt de gamla. Jag har gjort det någon gång förut men aldrig blivit riktigt nöjd med mönstret. Idag kladdade jag och grejjade och rätt som det var så fick jag se hur himla bra jag lyckats! Så nu är det bara att hålla tummen att det smakar lika gott som det ser ut!

 
Innan gräddning.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards