Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Kastrullhäxan - 15 mars 2012 15:23

Jag önskar att jag hade något vettigt att skriva, men jag har faktiskt inte något särskilt på hjärtat utan gör ett inlägg mest bara för inläggens skull.

Jag håller fortfarande på med pappren som ska till FK och jag hoppas att de länkar som jag skickat till min chef kommit fram. Det känns inte helt enkelt längre. Ryktet säger dessutom att handläggningstiden hos FK är lång, så jag hinner kanske bli förlöst innan FK har tagit något beslut.

Pust! Jag önskar att någon annan kunde göra detta åt mig, men så fungerar inte livet har jag märkt.


Den 8e paril är det dressyrtävlingar i Västanå och jag är så grymt sugen att ställa upp, men jag vet att det finns en risk att min lille gula kompis inte kan hålla sig i skinnet utan jag åker av istället och det är inte värt det.
Vi i DalaGästrike Fjordhäsförening har iaf skapat ett samarbete med Västanå och tanke är att vi ska kunna samarbeta även i framtiden och köra SM-kval hos dem.
I år blir det inget SM-kval, utan istället kommer dagens bästa Fjorshästekipage att koras. Spännande!


Just på hästsidan känner jag mig egentligen ganska taggad. Jag VILL så mkt, jag vill kvala till SM i bruksridning med Jum-Jum och dressyrtävla och en massa andra saker. Men just nu måste jag sätta mig själv och Göte i första hand och nöja mig med att vara "coach".


 
Jag bjuder på en bild från hopptävlingarna förra året när jag red Mulle. Enda gången jag hopptävlat med honom. Och jag är INTE sugen att prova fler gånger.

Nu ska jag ladda lite inför en fika ihop med Camilla. Ladda gör man bäst i soffan med en bra bok.
Just nu är det "änglamakerskan" som jag mal igenom. Jag är ungefär halvvägs och den är bra.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards