Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Mitt liv -mina val

Av Kastrullhäxan - 16 oktober 2013 08:31

Tänk, att vad man än gör här i livet så ska det alltid sticka i ögonen på någon annan.
Är man hemma från jobbet en dag så klagar någon för att man är hemma trots att man faktiskt klarar att stå upp.
När man åker till jobbet nästa dag så klagar nästa för att man är så tok för snorig för att överhuvudtaget vistas i allmän miljö.

Och så här är det med precis ALLT. Från hur man klipper tånaglarna till hur ens barn är klädda o vilket bilmärke man köper.

Men vet ni vad?
Jag har inget egentligt behov av att vara varenda kotte till lags längre.
Jag kan erkänna att jag ibland försöker vara det för husfridens skull, men jag tänker inte
Längre försvara varför jag gör vissa saker på ett visst sätt.
Räcker det med att jag svarar att det valet passar mig o min livssituation bäst just nu?

Jag tycker att Hyundai är ett helt ok bilmärke. Om du hatar det så visst, jag tänker inte hindra eller omvända dig. Jag tänker inte heller tvinga på dig en Hyundai.
Jag kanske tycker att min dotter klär i blått o brunt, fast hon är flicka?

Och vissa saker kanske jag rent av bortser ifrån av rent materiella skäl?
Som att min dotter har ett rosa regnställ, trots att jag själv är tveksam till rosa.
Men det sitter bra på henne o fyller den funktion det ska. Då spelar färgen ingen roll tycker jag. (Hon har för övrigt ett blått med bilar på oxå, om någon känner för att reta sig lite mer på allt jag gör).

Det jag vill med det här inlägget är att ni som håller på såhär ska förstå att det är NI som har problem.
Jag gör ju bara mitt liv så som jag önskar ha det.

/Kastrullhäxan

 
 
Ingen bild

Susan

16 oktober 2013 09:45

Härligt !
Jag tycker inte om rosa men min dotter får rosa kläder av släkt och vänner, vad fasen gör det :) huvudsaken är att de sitter bra och fyller sin funktion. Att jag mest köper blått, grönt, svart, rött och andra neutrala färger är för att jag VILL det, skiter fullständigt i vad andra tycker som exempelvis svägerskan och svärmor, Fia kan inte leka och klättra runt i klänning då blir hon arg och vill inte ha kläder alls :) Du gör ett bra jobb och din tös är bedårande mer sånt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards