Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under augusti 2008

Av Kastrullhäxan - 12 augusti 2008 09:37

 Här är en video som kanske säger något om hur jag kände mig igår.


Jag har inte riktigt förstått att jag faktiskt har klarat körkortet än. Jag får nog kolla på lappen ifrån vägverket en gång till... =)


Jag får ta bilen alldeles själv, utan att någon annan åker med, jag har ju körkort...  =D


Om jag hade haft bilen hemma hade jag tagit den och åkt till granngården och köpt kattmat åt Pyret.


Någon som har en liten bil att sälja till mig??? =)


Uppdatering:

För er som inte vet så krävdes det fyra uppkörningar innan jag klarade mitt körkort.

Men så tänkte jag efter... Den person som "lärde" (ja, på bilskolan sen frågade de om någon verkligen lärt mig köra bil) mig köra bil har ju varit med i uttagningarna till Sveriges värsta bilförare, så vad kan man annat vänta sig?



Av Kastrullhäxan - 11 augusti 2008 15:46

Idag har jag klarat körkortet!


Jag trodde faktiskt inte det när jag körde upp för jag var så himla nervös.

Och Gävle är inte den roligaste staden att köra i, HUA!


Väl tillbaka på parkeringsplatsen sa jag till killen att jag var så nervös att jag inte visste om jag vågade prata med honom, men då sa han bara att jag hade inget att vara nervös för.

 "Du är ju godkänd!"


Haha... Så någonstans har allting gått in!


YES!

Av Kastrullhäxan - 10 augusti 2008 15:03

Nu är helgens festande över, vi var ute igår kväll och hade jätteskoj.

Det var jag, min sambo, hans två bröder, hans ena svägerska och hennes väninna.


Vi började med att komma lite försent till spelningen med, gissa vem! Just det NORDMAN!(Nu blev du avundsjuk va, mamma!)

DOck blev det så himla trångt, jag hade en bakom mig med paraply så allt vatten som hon slapp få på sig silade ner över mig istället och när folk började bära varann på axlarna och vingla lite betänkligt valde jag att gå därifrån.

NORDMAN är för övrigt ifrån Gävle. Hans pappa brukar sitta nere på pizzerian här hos oss (tydligen, jag har själva aldrig träffat honom)


Sedan gick vi in på Heartbreak, det är tydligen innekrogen i den här staden. Vi drack, dansade och hade roligt. Dock tycker jag att musiken är för hög så nästa gång ska jag ha med öronproppar. Jag är faktiskt rädd om min hörsel.

Efter att ha druckit upp min Bacardi Breeze, en vanilla sky (de smakar som medicin om ni undrar, drick den inte!), ungefär halva Mickes Jäger/Red Bull (riktigt god kall!),nästan hela Stefans cider och sedan nästan hela Sannas cider så kände jag att det var dags att sluta. Att man dessutom dricker som om man hade varit ute på en ökenpromenad gör ju saken ännu bättre. (Jag hade dessutom druckit tre bacardi Breeze hemma innan vi åkte)

Dock har jag dragit slutsatsen att det blev väldigt billigt eftersom jag drack upp alla andras alkohol och inte behövde köpa egen. =S


Ett tag försvann alla, hallå... Jag lyckades lokalisera dem men precis då skickade Sanna ett sms till Henke att jag var försvunnen. Grejen var ju att jag satt intill henne nästan hela SMSet HA HA!


För övrigt åkte Stefan BATMAN-karusellen. Han trodde att han skulle avlida, men efter åket tyckte han att det var skitskönt så senare hade han tydligen åkt Extreme också. HUA! 

Själv åkte jag inte en enda karusell.


Några ungdomar fick sin sprit beslagtagen av polisen, de hällde ut en flaska mintuu, flera öl och grejer för dem. Aja baja.


Idag är man lite lagom seg, jag är glad att jag slutade dricka i tid för jag känner mig ändå ok. Inte ont i huvudet eller så, bara trött.

Har varit upp till hästarna, de var leriga men nöjda. Vi bytte vatten och rengjorde deras vattenkar så nu är de nog ännu mer nöjda. Men vägen ner till betet är hemskt. Snart få vi väl ha en bandtraktor för att ta oss ner.


Nu ska jag sluta pladdra. Ha det gott, det tänker jag ha.



Av Kastrullhäxan - 9 augusti 2008 12:55

Det är inte det lättaste att redigera en bild i paint, men här är iaf ett försök.

Denna bilden tänkte jag försöka förstora upp så småningom.

Av Kastrullhäxan - 8 augusti 2008 15:27

Ni är sötast i världen =)


Puss o kram från moster

Av Kastrullhäxan - 8 augusti 2008 11:33

Idag är det nollåttornas dag, grattis till er!


Ang. min besvikelse så har det lagt sig.

Det handlade om mitt körkort som jag inte klarade igår pga ett rödljus.

När jag säger att jag åkte dit på en rödkörning ser folk framför sig att jag bara gasade förbi, men så var det inte.


Jag stannade eftersom det var rött, när jag sen skulle köra iväg fick jag motorstopp så jag startade om bilen och körde. På de två sekundrarna hann det slå om till rött igen innan jag hann passeraspärrlinjen.

I övrigt fanns det INGENTING att anmärka på i min körning.


Fördelen: Nu har jag ETT kryss i protokollet. Tidigare har jag nog haft 10 kryss. Dessutom var misstaget inget som jag upprepade sen tidigare körning.


Men det är bara att bita ihop, se framåt och ta nya tag.


Den som kommnterar något i stil med "Men du vet ju att man inte får köra mott rött" kommer att få sin kommentar raderad här.

Tror ni inte att jag vet att jag gjorde fel?


Och till dig som uppenbarligen inte kan lämna mg ifred: Varsågod, här har du något att gotta dig med i helgen. =)

Av Kastrullhäxan - 7 augusti 2008 14:45

En ENDA plutteliten grej och så rök drömmarna för stunden.


Jag tänker inte säga att det var en skitgrej, för det var det verkligen inte, men det var nog inget som jag hade gjort annorlunda i vilket fall.


Nu ska jag krypa tillbaka och slicka mina sår en stund.

Av Kastrullhäxan - 7 augusti 2008 09:37

Håll tummen nu...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards