Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Kastrullhäxan - 9 november 2008 16:58

Idag red jag och LS (Ja du får heta så nu för om jag bara skriver L så kommer jag blanda ihop dig med någon annan) efter järnvägen. För att ta sig dit måste man rida förbi en vägbom och det är inga större problem för oss


När jag red förbi första gången såg jag att det var något på bommen men tänkte inte mer på det. LS och Diva gick också förbi och sedan skrittade vi jättelänge! Så skönt att komma ut i friska luften och bara babbla om allt, precis allt.


Men när vi passerade bommen på vägen hem gick LS och Diva först och när de kom förbi sa LS "Vad f*n var det som satt på bommen?"

"Ja jag såg förut att det var nåt" sa jag och tittade extra noga när jag red förbi.

Då var det någon plastgrej med en metallgrej längst ner. Den såg inte speciellt vass ut, men hade man haft en häst som gått emot bommen, eller att man fått sitt ben emellan häst och bom så hade man säkert kunnat skära sig.

Jag tvingade tillbaka Brandy (han ville faktiskt inte vända hemifrån igen) och försökte ta loss den från hästryggen, men den var instucken så långt att det inte gick. (Brandy ryggade ett halvt steg och undrade vad jag höll på med egentligen)

Så jag satt av och drog ut den. Då var det en gång-/skidstav med en metallsticka nertill. Säkert inte vass bara sådär, men säg att hästen skulle bli rädd och hoppa till, inte vill jag ha in en merallbit i benet (eller i hästens kropp)!!!

Och jag är helt säker på att den som satt dit den hade gjort det i ren illvilja, för den satt ch var riktad på ett sånt sätt att den skulle göra skada om man kom åt den.


Vilka puckon det finns!

Av Kastrullhäxan - 9 november 2008 09:13

Först åkte vi till Bollnäs, jag tvättade av mig som hastigast på morgonen och försökte sätta upp håret i någon sorts inbakad fläta (den satt några timmar innan den började rasa sönder eftersom mitt hår är lite för kort fortfarande)


I Bollnäs träffade vi släktingar till sambon, fikade gott och sambon fick hjälp med bilen. Oljebyte, byte av tändstift och så fixade de den andra backlampan också. Jag är säker på att bägge har fungerat men sambon vet inte. Det var iaf lampa och kablar fram men ingen ström, så de fixade det igår. Nu har vi två backlampor!


Vi kvinnor drog till Dollarstore i Bollnäs, det är nog mer än dubbelt så stort som här i Gävle. Jag hade lovat att köpa godis, vilket jag också gjorde men jag kom även hem med två hinkar, två plastkorgar och kolligieblock! Och det blev inte så farligt dyrt faktiskt.


Hinkarna ska vara till julklappar har jag tänkt, korgarna står numera på vår hatthylla, fulla med mössor och vantar.


Sedan var det bara hem och hämta Tildes paket, hon fyller ju 5 år på tisdag men hade lite kalas igår. Vi var så mätta att vi inte fick i oss så mkt smörgåstårta men Tilde var glad i alla fall.

Hon fick en ridhjälm av oss, känns skönt att hon har en egen, passande, när hon är i stallet istället för att använda våra, jättestora, som bara hasar ner över ögonen på henne. Tanken är ju att hon ska ha den där hjälmen även  när hon borstar och donar, för OM det skulle komma en hov flygande så tar den väldigt olyckligt på en 5 årig tjej.


Och vet ni??? Jag vet inte ens om jag vågar säga nåt än för jag vet inte hur det blir. Men jag kanske blir bilägare snart! Jag kanske KANSKE får min egen Saab! *studsar av lycka*

Sambon och jag måste bara komma överens om huruvida vi har råd att ha två bilar (vi är helt på det klara att vi BEHÖVER två bilar iaf, vi kan inte cykla tll jobben i vinter) och vem som ska ta vilken bil och vilken försäkring det ska vara på dem i så fall.


Nu måste jag börja göra mig i ordning, jag ska nämligen träffa Brandy för första gången på snart en vecka!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards