Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Kastrullhäxan - 25 november 2008 14:07

Här ska planeras ett mindre julbord och jag har skrivit en lista på mat som ska vara med men jag vet inte om jag kanske har glömt något.

Kan ni, kära bloggläsare, hjälpa mig?


*Julmust att dricka (tycker ni att det ska finnas något annat? Dock är detta julbord alkoholfritt, annars hade det nog funnits julöl också)

*Skinka

*Köttbullar

Prinskorv

*Janssons frestelse och en skinkfrestelse (alla i hushållet äter ju inte fisk)

*Sill (eftersom inte alla äter så kommer det nog bara att bli två, tre sorter, vilka tycker ni är viktigast?)

*Rödbetssallad

* Ägghalvor (med majonäs, rkor och en dillkvist hade jag tänkt)

*potatis

*Julknäcke

*julost

*pepparkakor

*Ris a la malta


Sambon tyckte att det här var alldeles lagom men jag tycker att det fattas något. Det är ingen ide att jag vräker på med fisk för det kommer bara att bli kvar och bli förstört.

Så... In med era kommentarer nu!

Vad skulle ni vilja ha på ett julbord?

Är rödbetssallad det enda "kladd" man har?

Av Kastrullhäxan - 25 november 2008 11:37

Nu har jag börjat komma en bit med julklapparna.

De flesta är klara.

 Följande är helt klara:

Jonte

Jesper

Tilde

Joakim

Johnny

Vickan 


Följande är delvis klara:

 Linda

Elisabeth


Följande är inte alls klara

Mamma

Brittan

Inga


Och vad jag ska köpa till Stefan vet jag på ett ungefär.


För er som inte vet det har vi fått massor av snö häruppe. Sen har det drivit för vinden så på en del ställen är isen under framme och på andra får man puls ai snö till knäna.

Behöver jag säga att jag kör försiktigt?


Här följer bilder på hur mkt snö vi har i trädgådren på framsidan (jag har tagit kort genm fönstret i köket) och så Vickans julklapp! =)






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards