Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Kastrullhäxan - 21 november 2008 21:19

Vickans grejer (jag har köpt julklapp till dig också gumman, men den tänker jag inte visa här!)


Dagen började med att Pyret kom på att jag vaknar om han hoppar på mig.

Det hela slutade med att han först åkte ner i golvet och andragången åkte han ut, utomhus! Himla tjat på den där katten jämt!


Sedan upp och greja lite för att sedan hämta LS (och på vägen dit had ejag en medelålders kvinna på dragkroken och när hon sen susade om i 390 knyck, först fick hon möte med en lastbil, och därefter drog hon iväg som skjuten ur en kanon. Dock verkade hon inte veta att det finns ett farthinder borta vid gasklockorna så där fick hon bromsa hårt och jag såg hur hennes bil bokstavligen studsade över fartbulan) och iväg till Valbo ridsport. Och där sprang jag med mobiltelefonen för att skicka sms oh mms och visa Vickan en massa grejer.

Hon har ju köpt ny häst och behöver grejer till den, men jag undrar om det är någon ardennerkorsning hon har köpt för den verkar vara stor som ett hus, 166 i täcken och 85 i dressyrgjord.

Det är ju liksom hur stort som helst!


På vägen hem fick vi med en tjej till, det ar jag som erbjöd henne skjuts så att hon skulle slippa ta bussen in til stan. Hon passade på att hoppa av vid ett rödljus och var jättenöjd med det!


Lämnade sedan av LS, åkte hem och stoppade snabbt i mig lite mat, upptäckte att jag glömt mobilen i bilen och fick ringa sambon från hemtelefonen. Gissa hur långt tid det tog innan jag lyckades hitta hans nummer! (nej, jag kan det inte utantill än, men snart!)


När jag sedan satte mig i bilen började stora snöflinogor falla från himlen. Och därefter var det bara att börja jobba *phu* Men det har gått bra. Bara jag får vara i kassan så fungerar det för mig!


När jag slutade och kom utanför jobbet såg jag att marken var täckt med snö och det knastrade sådär mysigt under skorna när jag gick. Dock innebar detta att jag var tvugnen att borsta bort allt från bilen. Och jag hann inte mer än klart med ena sidan förrän den andra var täckt igen! =(


Och vad halt det var! Jag körde som en liten väglus på vägen hem oh gjorde inga stora grejer vill jag lova. Bilen sköter sig otroligt bra, men jg hade bägge händerna på ratten idagoch sänkte tom radion lite så att jag skulle höra bilen.


Men nu är jag hemma, bilen står i garaget och tinar upp och jag ska ställa mig i duschen.

I morgon fick jag ändra nattskiftet till dag och det ska bli rätt skönt. Tyvärr innebär ju detta att jag inte får träffa syrran och hennes ungar, men vad gör man inte för jobbet? =S

Vi får ta det en annan gång helt enkelt.

Eller så får jag lära mig köra släpkärra och dra ner alla hennes möbler någon veckodag när jag är ledig.

 =) Fast då jobbar väl hon givetvis!


Jaja, ha det gott därute alla små tomteluvor!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards