Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 3 juli 2008 22:17

Antar att det finns en del som sitter och funderar över vad som hände roch sker med våran bil nu.

Vi har tvättat den nu och det blev lättare att se vad som var skador och vad som var skomärken. Dock är det skador på huv, tak och bagagelucka. Även bakre stötfångaren är skadad, men eftersom det är plast så blir det märken där av minsta lilla.

Så idag åkte vi till verkstaden, jag pratade med dem på telefon igår så det var inga problem. Han tittade på bilen och konstaterade att det var i alla fall två märken på bagageluckan som måste fyllas i.

Så, schysst som han var, skickade han oss till Sture. Sture har någon bilvårdsverkstad. Sture tittade på skadorna och gav oss ett jättebra pris på dem.

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::-----::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Och det känns jättelugnande eftersom vi fick post av polisen idag. Fallet går inte vidare eftersom gärningsmännen är för unga och det ändå inte kommer att bli några rättsliga åtgärder. Dock är de sociala myndigheterna underrättade. Nu kan man ju bara hoppas att de agerar snabbt och effektivt.


Dock har bostadsföretaget reagerat kraftig och fixade snabbt fram en tolk åt oss, så jag skickade ett mail om vad jag ville ha framfört till familjen. Så nu får vi se hur de ställer sig till alltihopa. *suck*

Det blir nog svårt att driva det här som ett ärende privat, framförallt när den ena familjen inte förstår svenska.

Så på den fronten känns det ganska hopplöst.

Nu verkar det ju i alla fall som att bilen kommer bli fixad ändå, tack o lov. Men pengarna kommer ur sambons ficka. *orättvist* 


ör att se det ur den positiva synvinkeln: Bilen är snygg och fräsch när vi åker på ridläger!

BTW: Jag har fått tag i en transport nu!


Jag har hört att Gävlebor är så otrevliga, men det har jag hittills inte märkt något av!


HÖRS! 

Av Kastrullhäxan - 3 juli 2008 19:52

Till alla mina vänner 

http://www.utbildning-co.se/sv/sjalvbild/peppmaskin/


Detta test kan ni också göra: 

http://www.utbildning-co.se/sv/sjalvbild/sjalvbildstest/ 



Mitt resultat på självbildstestet

Dina svar visar en person som främst mäter sitt värde i prestationer. Det i kombination med en låg självkänsla brukar ge en person som är aktiv och kapabel, men som har lätt att driva sig själv för hårt och svårt att ta kritik och motgångar.

Du räknar ditt värde i prestationer och är inte mer än din senaste prestation. Ett misslyckande kan vara förödande enligt ditt sätt att se. Det är oftast den här personligheten som går in i väggen, för hur mycket du än gör, uträttar och åstadkommer så är din insats färskvara och behöver hela tiden bevisas om och om igen.

Ditt upplevda värde i prestationer gör också att du har svårt att säga nej. Det är viktigt att vara andra till lags, att duga och att vara omtyckt av andra. Men glöm inte att det allra viktigaste är att tycka om sig själv. För att bli uppriktigt älskad av andra måste du älska dig själv.



Av Kastrullhäxan - 3 juli 2008 17:09

Idag har jag övningskört på bilskolan och det gick ju bra. Jag körde ju liksom inte ihjäl någon. Men hon undrade om det var någon som verkligen hade försökt lära mig något och nja... Det är nog inte förrän nu som jag har fått hjälp att verkligen förstå mitt beteende i trafiken.


Onsdag ska jag köra igen. Just nu är jag inställd på att jag kommer att få göra om teorin. Det känns inet som om alla bitar har hunnit falla på plats innan datumet har gått ut.


So long så länge 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards