Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 14 juli 2008 21:43

Nu har jag börjat leta tider för förarprov. Har fått en extra lektion på onsdag och sedan finns det i augusti igen.

Innan 17 augusti måste jag ha kört upp och fått körkortet för att slippa göra om teorin.

Tror ni att det finns några tider eller????


Ja då... I  HAPARANDA!!! Vem f*n åker till Haparanda för att klara körkortet?!

Min sambo sa tveklöst nej, kuggar jag så är det på tok för dyrt! Man ska komma ihåg att det inte är så himla enkelt att köra upp i en stad som man aldrig varit i förut.


Iofs, jag kan ju åka till Luleå, eller Skellefteå också. Men jag är ju inte ett dugg mer hemma där heller. Och i Skellefteå har de tydligen inte fattat det där med huvudled än för enligt mamma ska det vara högerregeln överallt.

Men då är det ju bara att puttra på tvåan genom stan och se glad ut, haha *skojar*

Så nu ska jag hänga vid datorn 24/7 (nästan) och kolla in återbudstider. Det känns lite hopplöst måste jag säga.


Och jag vill INTE göra om teorin, den klarade jag ju faktiskt på första försöket. *suck*


Nu ska jag krypa ner hos sambon så at than få rmig att känna mig lite mindre misslyckad en stund.


God natt

Av Kastrullhäxan - 14 juli 2008 10:12

Tag mig ej från min moders sida

när som nyfött föl jag går.

Vänta med att på mig rida

till mitt fjärde levnadsår.

På min rygg ska jag dig bära

på solskensritt.

Men tillbaks till stallet, Kära,

låt mig då få gå i skritt.

Ge mig foder, rykt och vatten,

ha tålamod om jag är stygg.

Och i kalla vinternatten,

lägg ett täcke på min rygg.

Rengör sadel, träns och rem,

för ej oljud i mitt stall.

Tänk på att det är mitt hem,

stäng min dörr mot vinden kall.

Jag vill leva för dig bara,

om du nu min bön förstår.

Då ska jag vara

din bästa vän i många år.

Nu när min levnads slut är nära,

tag mitt liv med varlig hand.

Led mig sista biten, Kära,

till hästens evigt gröna land.

 (okänd)


Du fattas oss Balder!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards