Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 4 juli 2008 16:35

Min katt är en riktig jägare. Kolla vad han kom hem med för en liten stund sedan!

Av Kastrullhäxan - 4 juli 2008 12:47

Cyklade iväg till hästarna idag på förmiddagen för att rida.

Insekterna vaknar tidigt så jag sprutade på både Brandy och Limus en del flugspray. Gibbe klarar sig ganska bra ändå, jag tror att han har lite hårdare skinn och strävare päls som gör att bromsen helst låter bli honom.

Limus verkar helt klart vara godast!


Såklart hoppade jag över vantarna när vi red iväg och jag hade bett idag. Brandy går vanligtvis på bettlöst då han trivs bättre med det.

Och så ville han inte jobba, i början av traven gick han bara och stretade emot och när jag försökte att rida honom framåt så svarade han bara med att försöka gå över i galopp.

Men tillslut fick jag honom att tänka framåt neråt istället för bara fullt ös medvetslös (ja riktigt så illa är det aldirg med Brandy, men han ville verkligen inte jobba idag) och då belönade jag honom med att ge honom galoppskänkel och klapp på halsen. I galoppen är allt så mkt lättare, bara att sitta ned och följa med och leka lite med inner tygel.

Men som tack för slitet har jag skaffat mig en blåsa, som gått sönder, på höger ringfinger. =S Typiskt.


Sen kände jag att jag har fuskat med övningarna med min fot, för innan första galoppen hade jag så ont i foten att jag hade kunnat börja grina. Men det är bara att öva, öva och öva så ska det där ge sig.

Väl tillbaka sköljde vi av hästarna och sprayade mer medel och fylld epå vatten i badkaret. Det går åt mkt vatten när det är varmt.

Jag satte mig på cykeln och begav mig hemåt, bara för att upptäcka att 3ans växel inte vill fungera. Jag ska leta på kvittot och se om jag har garanti kvar. Lite mer än tre månader ska väl växlarna hålla. Visserligen har jag cyklat en del på cykeln men SÅ långt har jag inte cyklat ändå! Till och från stallet liksom.


Väl hemma sitter jag av cykeln och låser fast den, tar av cykelkorgen och ska gå in, mitt skitknä gör sig då påmint. Antagligen eftersom jag låtit bli att träna foten så har jag avbelastat i knät istället, och eftersom jag inte tränat foten så kan ni ju räkna ut att jag inte strechat lårmuskeln heller, vilket jag ska göra för att den inte ska bli kort och dra i knäskålen...

Så, jag får lära mig en läxa. Nu har jag faktistk iaf strechat både vänster och höger lårmuskel så får jag komma ihåg att träna foten sen.



Nu ska jag fundera på vad jag ska fylla ut resten av dagen med. Kanske klipper jag gräsmattan på framsidan, den ser ut som en djungel =) Men det är ju dock en gräsmatta nu för tiden iaf!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards